شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله اراکی

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مرحوم آیت الله العظمی موسوی اردبیلی ، حقیقتاً فقیهی جامع الاطراف و آگاه به مقتضیات زمانه بود.

آیت الله محسن اراکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت ارتحال آیت الله العظمی موسوی اردبیلی اظهار داشت: آن عالم فرزانه و مرجع فقید حقیقتاً از بزرگان جامعه و از علمای راستین و موثری بود که در خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

وی افزود: ایشان همچنین از پیشگامان انقلاب و از یاران صمیمی و قدیمی حضرت امام(ره) بود که از روز آغاز نهضت همراه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود و از پایه گذاران نظام اسلامی به شمار می رفت.

عضو خبرگان رهبری همچنین گفت: آن بزرگوار در حوزه نجف از علمای مطرح بود و از محضر علمای برجسته آن دیار همچنین بزرگان حوزه علمیه قم بهره ها برد و حقیقتاً در فقه ، فقیهی قوی و ریشه دار و مسلط بر مبانی فکری بود.

وی اضافه کرد: همچنین در فلسفه و حکمت ، شخصی جامع الاطراف و دارای تفکری روشن بود و از خصایص ایشان اطلاع بر شرایط روز و مقتضیات زمانه بود.

آیت الله اراکی در خاتمه بیان داشت: برای ایشان از خدای متعال علو درجه و برای بازماندگان اجر و صبر می طلبیم و امیدواریم که به یاری خدای متعال ، طلاب و فضلا و شاگردان ایشان بتوانند خلا بزرگ فقدان این شخصیت برجسته را تا حدی پر کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha