پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در مسجد اعظم قم - حجت الاسلام و المسلمین عزیزالله رزاقی

حوزه/مرحوم آیت الله العظمی موسوی اردبیلی به عنوان یکی از مراجع دینی عصر حاضر چهره ای مردم و سلیم النفس بودند که با فتاوای دینی خود راهگشای امور مسلمین بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام و المسلمین عزیزالله رزاقی  شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی  که از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به عمر پر برکت این مرجع فقید اظهارداشت: ایشان مرجعی مردمی و ولایتمدار بودند که در طول عمر با برکت خود و دوران انقلاب به عنوان یار و همراه امام امت و رهبری معظم انقلاب همیشه حاضر در صحنه بودند.

وی افزود: زمانی که کشور در تلاطم بود و انقلاب و امام نیاز به یار داشتن آیت الله موسوی اردبیلی حاضر در صحنه بودند و این همراهی هم در گذشته و امروز نیز وفادارانه به بهترین وجه ممکن ادامه داشت.

این خطیب حوزوی ادامه داد: نظر بلند ایشان در بُعد علمی و تربیتی با تالیفات ارزشمندی که داشتند و دانشگاه مبارکی همچون حوزه علمیه را در قم تاسیس کردند و در آن به تعلیم و تربیت دانشجویانی مهذب اهتمام داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین رزاقی بیان داشت: آثار و تالیفات این مرجع فقید در باب مسائل فقهی و دیگر آثار ایشان بدون تردید یکی از ذخایر علمی امت اسلامی و مفاخر دیگر این عالم ربانی است.

وی در این مراسم به نقش علما و روحانیان در طول تاریخ اشاره کرد و با بیان این که علما همواره مدافع اصلی ارزش های ناب اسلامی بوده اند، خاطرنشان کرد: روحانیت برای بقاء اسلام واحکام ناب دینی در طی سال ها متحمل زحمات و سختی های بسیاری شده است.

وی، رشد و بالندگی امروز احکام ناب اسلامی را مدیون از خود گذشتگی علما و روحانیان در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: روحانیت از هیچ قدرتی برای دفاع از اندیشه های ناب اسلامی نهراسیده و این ویژگی خاص این قشر تأثیر گذار است.

خطیب حوزه علمیه قم با اشاره به این که دشمنان اسلام همواره از نقش روحانیت در دفاع از ارزش های ناب، هراس داشته و دارند، ادامه داد: آنها همه تلاش و سرمایه گذاری خود را در طول تاریخ برای تضعیف جایگاه روحانیت به کار گرفتند که همواره با شکست روبه رو شدند.

حجت الاسلام والمسلمی رزاقی از روحانیت به عنوان مأمن و پناهگاه مردم یاد کرد و با بیان این که مردم همیشه اعتماد ویژه ای به علما و روحانیان داشته و دارند، خاطرنشان کرد: این مسأله نشان دهنده شکست توطئه های دشمنان نظام در طرح جدایی مردم از روحانیت بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به شخصیت آیت الله موسوی اردبیلی (ره) اشاره کرد و با بیان این که این روحانی وارسته همواره در دفاع از اسلام پیشگام بوده است، ادامه داد: دغدغه دین و احکام ناب اسلامی یکی از مهم ترین دغدغه های آیت الله موسوی اردبیلی بود و در همین جهت قدم های بسیاری برداشت.

سخنران مراسم  با اشاره به این که آیت الله موسوی اردبیلی(ره) در پرورش و تربیت طلاب حوزه توجه بسیار ویژه ای داشت، ادامه داد: وی در جهت تربیت طلاب با استعداد و خلاق برای نظام اسلامی اقدامات بسیار مهمی انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین رزاقی، ولایت مداری و دفاع از جایگاه ولایت ورهبری را یکی از ویژگی های بارز آیت الله موسوی اردبیلی یاد کرد و افزود: این روحانی وارسته همواره تبعیت از مقام معظم رهبری و بحث ولایت فقیه را به طلاب حوزه گوشزد می کرد.

وی، مردمی بودن و رسیدگی به امورمحرومان را از دیگر خصوصیات آیت الله موسوی اردبیلی (ره) برشمرد و بیان داشت: خدمات ماندگار وی دراین جهت نیز همواره مورد توجه بوده و خواهد بود.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha