شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هتک حرمت پلیس محجبه آمریکایی در اداره پلیس نیویورک

حوزه/یک افسر پلیس محجبه در اداره پلیس نیویورک پس از سال‌ها بی‌حرمتی و هتاکی، بالاخره به دادگاه فدرال شکایت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nbcnews، یک افسر پلیس محجبه زن آمریکایی در اداره پلیس نیویورک، پس از سال‌ها تبعیض و بی‌حرمتی بالاخره به دادگاه شکایت کرد. وی که طور فیزیکی و کلامی مورد حمله و هتک حرمت همکارانش قرار گرفته، علیه پلیس‌های هتاک به دادگاه فدرال منهتن شکایت کرد.
دانیله المرانی که در سال 2006 به نیروی پلیس نیویورک پیوسته و یک سال بعد به دین اسلام گرویده، در شکایت خود اعلام کرده که از زمانی که بر سر کارش حجاب می‌پوشد، اعضای پلیس دیگر حاضر به همکاری با او نیستند.
با توجه به اسناد دادگاه، به المرانی افسر پلیس 38 ساله مسلمان گفته شده که حجابش یک خطر ایمنی محسوب شده و به او اجازه گشت داده نمی‌شده، به همین دلیل نیز او را پشت میز نشین کرده‌اند و همین امر فرصت به دست آوردن اضافه کاری و حقوق بیشتر را برای این پلیس زن محدود ساخته است. 
او بارها مورد آزار و اذیت زبانی همکارانش در اداره پلیس قرار گرفته و او را با واژه‌هایی چون طالبان، تروریست و «مایه بدنامی پلیس نیویورک» مورد خطاب قرار داده‌اند.
در سال 2010 یک گروهبان در مقابل افسران دیگر المرانی را به باد مسخره گرفته و گفته او نباید در خودروی گشت «منفجر» شود. در روز کریسمس سال 2012 نیز دو افسر پلیس به او حمله کرده و سعی داشته‌اند حجابش را پاره کنند.
آزار و اذیت‌ها  به جایی رسیده که در سپتامبر 2014 در پی یک شکایت سروصدا در محل زندگی المرانی در بروکلین، پلیس به محل آمده و این زن محجبه، شوهرش و فرزندانش را مورد تحقیر و اهانت قرار داده و دستگیر می‌کنند.
وی شکایت خود را در دسامبر 2015 به کمیته فرصت برابری کارمندی ارائه داده و سرانجام در 20 ژانویه امسال موفق به شکایت در دادگاه شده است. 
این پلیس مسلمان به خاطر حجابش و دینش بارها و بارها مورد تبعیض قرار گرفته است. جسی رز وکیل المرانی در این باره گفت: به نظرم عدالت، اگر ذره‌ای از آن در نظام قضایی ما در آمریکا وجود داشته باشد باید برای محکوم کردن این افسران در اداره پلیس به خاطر اعمال‌شان به کار رود. حداقل کاری که می‌تواند انجام شود مقداری مجازات انضباطی است تا آنان بفهمند حق ندارند با یک همکار چنین رفتاری داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha