شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یک کاراگاه مسلمان به خاطر نژادپرستی از اسکاتلندیارد شکایت کرد

حوزه/ نگهت هوبارد، نخستین زن پلیس مسلمانی که موفق به دریافت نشان افتخار از ملکه انگلستان شده به خاطر برخوردهای نژادپرستانه همکارانش به دادگاه شکایت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک کاراگاه زن مسلمان در اداره پلیس شهر لندن به خاطر برخوردهای نژادپرستانه و تبعیض آمیز همکارانش در اسکاتلندیارد به دادگاه شکایت کرده است.

کاراگاه مشاور نگهت هوبارد، نخستین زن پلیس مسلمانی که چند سال پیش موفق به دریافت نشان افتخار از ملکه انگلستان شده بود، در شکایت نامه خود از افسران پلیس اسکاتلندیارد نوشته است که اعضای دیگر گروه به او اجازه شرکت در حل پرونده‌های پیچیده‌تر و مهم‌ را نداده و او را عقب نگه داشته، مانع پیشرفت او در اداره می‌شوند. آن‌ها همچنین در موارد مختلف او را مورد اهانت کلامی قرار داده‌ و ابایی از توهین به او جلوی رویش ندارند.

* ناخشنودی از موفقیت یک زن با نژاد آسیایی

در جای دیگری نیز یکی از افسران پلیس اسکاتلندیارد اذهان کرده بود که از موفقیت یک زن با نژاد آسیایی در اداره پلیس این شهر خوشش نمی‌آید. 
این افسر زن پلیس در سال 2014 به خاطر فعالیت‌های خیریه خود موفق به دریافت نشان افتخار فرمانده شوالیه از ملکه انگلستان شده بود و نخستین زن مسلمان پلیسی بود که چنین نشانی را دریافت می‌کرد.

اداره پلیس اسکاتلندیارد سعی کرد مانع به جریان افتادن شکایت او شده و مدعی شد که برای شکایت کردن از موارد مربوطه دیر شده است، با این حال یک قاضی انگلیسی هفته گذشته حکم داد که هوبارد هنوز فرصت دارد به خاطر موارد مربوطه شکایت کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha