پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دستگیری زن مسلمان چینی به جرم انتشار آیات قرآن در اینترنت

حوزه/یک مقام چینی اعلام کرد گذاشتن آیات قرآن یا بیاناتی درباره خدا در شبکه‌های اجتماعی مخالف قانون این کشور محسوب می‌شود!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک زن مسلمان در استان سین کیانگ واقع در شمال غرب چین به جرم گذاشتن آیات قرآنی و مطالب مذهبی در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شد.

یک زن 26 ساله از مسلمانان اویغور در چین به اتهام اشاعه تفکر افراطی مذهبی بازداشت شد.

یکی از کارمند دیده‌بان افراط‌گرایی دولتی در چین در این باره گفت: وی بیانات مذهبی افراطی را در اینترنت به اشتراک گذاشته است.

این مقام دولتی چین اعلام کرد:  گذاشتن آیات قرآن یا بیاناتی در خصوص خدا «مخالف قانون» می‌باشد.

ماه گذشته نیز مقامات چینی لیستی از اسامی اسلامی را ممنوع اعلام کردند. اسامی ممنوع شده شامل اسلام، قرآن، جهاد، حج، مکه و مدینه بودند، هرچند لیست کامل اسامی ممنوعه هنوز اعلام نشده‌اند.

اوایل سال جاری، مقامات در سین کیانگ ریش و برقع را نیز ممنوع کردند. دیده بان حقوق بشر از این اقدامات دولت چین انتقاد کرده است.

اویغورها مردم ساکن شمال غرب چین هستند که در ایالت خودگردان سین کیانگ یا ترکستان شرقی (اویغورستان) به مرکزیت اورومچی زندگی می‌کنند. مردم اویغور از اقوام ترک و مسلمان سنی هستند. به غیر از استان سین کیانگ چین؛ مطابق آخرین آمارِ مربوط به سال ۲۰۰۹ میلادی، بخشی از اویغورها اینک ساکن کشور قزاقستان و بخشی کوچکی هم ساکن کشور قرقیزستان هستند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha