جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تغییر عقیده فیلسوف کانادایی درباره قانون منع حجاب

حوزه/ چارلز تیلور فیلسوف طرفدار سکولاریسم و قانون منع حجاب در کانادا، در پی تیراندازی خونین مسجد کبک نظرش را در این باره تغییر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از thestar، چارلز تیلور فیلسوف کانادایی، پس از تیراندازی خونین در مسجد کبک که منجر به کشته شدن 6 نمازگزار شده بود، نظرش را درباره ترویج سکولاریزم تغییر داده و معتقد است افراد باید حق پوشیدن لباس‌های مذهبی و حجاب را داشته باشند.

چارلز تیلور یک فیلسوف سیاسی، اجتماعی و تاریخی، اهل مونترآل کانادا که پیشتر به طور بین المللی تحت تاثیر بحث سکولاریزم مذهبی قرار داشت، روز گذشته با تغییر نظرش در این باره گفت: دیگر عقیده ندارد ممنوعیت پوشش مذهبی برای مسلمانان در محل کار ایده خوبی باشد.

* اکثریت جامعه اقلیت‌ها را به حاشیه می‌رانند

چارلز تیلور استاد بازنشسته دانشگاه مک گیل که برنده جوایز متعددی در غرب شده، طی نامه‌ای به مونترال لاپرس نوشت: استان مونترال نباید بیش از این به سمت بد نام‌سازی اقلیت‌ها در کشور قدم بردارد، به خصوص در زمانه‌ای که اکثریت جامعه ما بدون هیچ حس مسئولیتی اقلیت‌ها را به حاشیه می‌رانند.

وی افزود: در چند هفته پیش شاهد تیراندازی وحشتناکی بودیم، هرچند فوران همبستگی و درک متقابل در جامعه دیده شد، با این حال من فکر نمی‌کنم برداشتن قدم‌های جدیدی که تاثیرات بدنام‌ کننده‌ای برای مسلمانان داشته باشد به نفع جامعه ما باشد.

این درحالی است که تیلور پیش از این در ترویج سکولاریسم در جامعه کانادا نقش برجسته‌ای ایفاء می‌کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha