جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نیمی از مردم روسیه مخالف ممنوعیت حجاب در مدارس هستند

حوزه/یک نظرسنجی جدید در روسیه نشان داد که نیمی از مردم این کشور با ممنوعیت حجاب در مدارس مخالف بوده و خواستار لغو آن هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، یک نظرسنجی جدید در روسیه نشان داد که نیمی از مردم این کشور مخالف ممنوعیت حجاب در مدارس هستند.
مرکز تحقیقاتی افکار عمومی در روسیه طی یک نظر سنجی جدید اعلام کرد که نیمی از مردم در روسیه از لغو ممنوعیت حجاب در مدارس پشتیبانی می‌کنند، این در حالی است که 37% آنان معتقدند که این عمل غیرممکن است.
النا میخایلوا، مدیر برنامه‌های ویژه در این مرکز گفت: سطح پایین آگاهی از دیگر گروه‌های قومی و مذهبی، یک عامل کلیدی اساسی ترویج بی‌اعتمادی اجتماعی در روسیه بوده است. با این حال در سال‌های اخیر پذیرش دیگر گروه‌های مذهبی در این کشور گسترش یافته است.
میخایلوا افزود: عناصری چون حجاب برای مردم این کشور به ویژه نسل جوان که توجه کمتری به ظواهر دارند، بیش از گذشته قابل فهم‌تر و آشناتر شده‌اند.
این نظرسنجی در روزهای 28-29 ژانویه انجام شده و 1 هزار و 800 نفر در 48 استان در این نظرسنجی شرکت کردند.
در سال 2015 دیوان عالی کشوری روسیه، پوشش حجاب را برای دانش آموزان در مدارس ممنوع اعلام کرد. این اتفاق زمانی رخ داد که جامعه اسلامی تاتار در مورودوویا، یکی از جمهوری‌های روسیه در 560 کیلومتری جنوب شرقی موسکو خواستار برداشته شدن ممنوعیت حجابی شد که یک سال پیش از آن گذاشته شده بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha