شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کرباسی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین الکرباسی از علمای عراق ساکن انگلستان گفت: عراق امروز شبیه عراق در پایان دوره اموی و آغاز دوره عباسی است و منطقه به زودی شاهد یک ائتلاف بین المللی قدرتمند علیه آمریکا خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کرباسی از علمای عراق ساکن در لندن گفت: عراق امروز شبیه عراق در پایان دوره اموی و آغاز دوره عباسی است و منطقه به زودی شاهد یک ائتلاف بین المللی قدرتمند علیه آمریکا خواهد بود.

وی افزود: جایگاه و نفوذ آمریکا در عراق روز به روز ضعیف تر می شود و جای خود را به ائتلاف با ایران و روسیه می دهد چون آمریکا سعی دارد بر ثروت ها و ملت های منطقه مسلط شود و نقشه جغرافیایی منطقه را تغییر دهد، اما کشورهای منطقه در برابر این تصمیم ایستادند و مقاومت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین کرباسی ادامه داد: انتظار می رود ترکیه نیز در منطقه آینده با ائتلاف روسیه همراه شود به ویژه پس از آنکه داعش نیز حقیقت خود را برای همه نمایان ساخت و برای همه روشن شده که آمریکا حامی اصلی داعش است و بدین ترتیب منطقه به سوی یک ائتلاف قدرتمند در برابر آمریکا و سیاست های او پیش می رود؛ ائتلافی که از کشورهای ایران، سوریه، روسیه، لبنان و ترکیه تشکیل خواهد شد.

این محقق اسلامی وضعیت کنونی اسرائیل را نیز ضعیف و متفاوت با گذشته دانست و افزود: برخی رؤسای جمهور اسرائیل به سبب جنایت هایی که انجام داده اند جرأت ورود به انگلستان را هم ندارند.

وی درباره جنگ جولایی 2006 میان حزب الله و رژیم صهیونیستی نیز گفت: این جنگ فقط میان لبنان و اسرائیل نبود، بلکه جنگ آمریکا علیه لبنان بود که اسرائیل مجری آن بود، چون آمریکا از رویارویی بلند مدت در منطقه واهمه دارد و از این رو اسرائیل را به نیابت از خود به میدان فرستاد و نتیجه آن هم شکست اسرائیل بود.

حجت الاسلام و المسلمین کرباسی خاطر نشان کرد: اکنون آمریکا با حضور خود در منطقه بنا دارد تمام کشورهای خلیج فارس را با بهانه هایی مانند تامین امنیت، بیچاره و فقیر کند و نظام بشار اسد نیز به نظر من در سوریه باقی خواهد ماند.

خاطر نشان می شود حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق محمد الکرباسی، متولد شهر کربلا است و  مدارج تحصیلی و حوزوی خود را در کربلا، نجف، تهران و قم به پایان رسانده است.

او در حال حاضر به تألیف و تحقیق و تدریس مشغول بوده و از آثار برجسته و مطرح ایشان در حوزه دین، تألیف دایره‌المعارف حسینی است

شیخ محمد صادق الکرباسی، در تأسیس حدود چهل مؤسسه و بنیاد علمی-مذهبی شرکت داشته و در حال حاضر در مؤسسه اختصاصی که با نام «المرکز الحسینی للدراسات» در لندن تأسیس کرده  مشغول ادامه تحقیقات و پژوهش‌های مذهبی خود است.

«دایره‌المعارف حسینی» به اشعار حسینی، فرهنگ‌نامه شاعران، سخنوران، اشعار به زبان‌های مختلف، حسین(ع) از دیدگاه قرآن و سنت و مقالات و گفتارهایی درباره امام حسین(ع) می‌پردازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی RO ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    0 0
    عراقی نیست ایرانی واصفهانی است از نواده های حاجی کلباسی بزرگ است پدر وجدش برای تحصیل به نجف رفتند .خویشانشان بنی اعمام وغیره ایشان همه بیشتر دراصفهان هستند