پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
برگزاری نشست روز جهانی حجاب در دانشگاهی در ایرلند

حوزه/موسسه فناوری واترفورد در ایرلند، به مناسبت روز جهانی حجاب، میزبان نشستی با حضور زنان محجبه می‌باشد که در آن زنان مسلمان و باحجاب روایت زندگی و سرنوشت‌شان برای دانشجویان دیگر تعریف می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  irishtimes، موسسه فناوری واترفورد، 1 فوریه به مناسبت روز جهانی حجاب در ایرلند، روز چهارشنبه این هفته میزبان نشستی با حضور زنان مسلمان و محجبه می‌باشد. در این نشست اعضای جامعه اسلامی و زنان مسلمان و محجبه با دانشجویان و کارمندان این موسسه ملاقاتی داشته و خاطرات و روایت زندگی، انتخاب حجاب و سرنوشت‌شان را تعریف می‌کنند. هدف این رویداد آشناسازی اعضای جامعه ایرلند و دانشجویان با مفهوم حجاب، دین اسلام و مبارزه با سوءتفاهماتی است که در همین راستا در جامعه غرب رشد کرده‌اند.

این گردهمایی که توسط کولت کولفر، سخنران ادیان جهانی راه اندازی شده شامل گفتمان‌های عمومی می‌باشد و انواع روسری‌ها و حجاب‌های مختلف در آن به نمایش گذاشته می‌شوند.

کولفر در این باره می‌گوید: من فکر می‌کنم این یک فرصت واقعی برای درک و شناخت بیشتر از دین اسلام است. تا ما درباره اسلام و زندگی زنان محجبه آگاهی به دست آوریم. آنچه دانشجویان درباره اسلام و زنان مسلمانان از زبان من می‌شنوند مسلما تفاوت زیادی با آنچه از زبان خود زنان مسلمان می‌شنوند دارد.

کولفر افزود: بعضی واکنش‌های منفی به این رویداد دیده می‌شود، اما بیشتر مردم کنجکاو و علاقه‌مند به آگاه شدن هستند. و سوءتفاهمات بسیار زیادی درباره اسلام هست که باید برطرف شود.

از زبان یک زن ایرلندی مسلمان شده

بریجیت ایلوارد از اهالی شهر مولیناوات در استان لینستر در ایرلند، درباره چگونگی مسلمان شدن و محجبه شدن خود می‌گوید.

او که در سال 2008 به دین اسلام گرویده، دو سال پس از آن تصمیم گرفته حجاب را به عنوان پوشش کامل اسلامی انتخاب کند.

ایلوارد در این باره می‌گوید: در دوسالی که حجاب نداشتم احساس بدی در من وجود داشت زیرا مشخصه‌های یک زن مسلمان را در خودم نمی‌دیدم، اما الان حجاب را از صمیم قلب دوست دارم.

او که یک پرستار کودک در واترفورد می‌باشد، در سال 2007 به یک کشور اسلامی سفر کرده و همین سبب گرویدن او به دین اسلام شده است. ایلوارد پیش از این نیز اشکالات و سئوالاتی درباره مسیحیت داشته است.

وی درباره حجاب زنان مسلمان می‌گوید: زمانی که برای اولین بار به یک کشور مسلمان سفر کردم فکر می‌کردم که در این کشورها زنان کاملا از جامعه جدا هستند که اینکه چطور می‌توانند خودشان را تا این حد بپوشانند. من در بخش کودکان بیمارستان کار می‌کردم و به تدریج موفق به شناختن زنان محجبه شدم. بعضی از آن‌ه بسیار فقیر اما در عین حال مهربان و قدرشناس بودند و همین محبت و مهربانی بود که باعث شد تصمیم بگیرم بیشتر درباره مذهب‌شان بدانم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha