شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بیش از ۷۰۰ حمله اسلام ‌هراسی و نژادپرستی در آمریکا، در یک هفته

حوزه/ طبق آمار مرکز حقوقی فقر جنوب، بیش از ۷۰۰ حادثه آزار و اذیت و ارعاب اسلام‌هراسی و نژادپرستی در ایالات متحده آمریکا در عرض یک هفته، بالاترین آمار جرایم مشابه در سال‌های اخیر بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، گزارش‌ها نشان می‌دهد که در عرض یک هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بیش از 700 حادثه آزار و اذیت و ارعاب اسلام‌هراسانه و نژادپرستانه در سرتاسر آمریکا گزارش شده‌اند. مرکز حقوقی فقر جنوب گزارش‌هایی در رابطه با جرایم نفرت محور در یک هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور ارائه داده است و گفته می‌شود که این رقم بالاترین آمار حملات علیه اقلیت‌ها در سال‌های اخیر بوده است.
گروه‌های حقوق مدنی در آمریکا درباره حملات علیه اقلیت‌های مذهبی و قومیتی در این کشور از جمله مسلمانان، سیاه پوستان، اسپانیایی‌زبان‌ها و غیره هشدار دادند.
اوایل این هفته، دفتر تحقیقات فدرال، با انتشار گزارشی از آمار جرایم سالانه سال 2015 ، افزایش 67% در جرایم اسلام‌هراسی را نسبت به سال گذشته نشان داد و  این آمار را عمیقا جدی دانست.
در همین راستا، وزارت دادگستری ایالات متحده در حال بررسی گزارش‌های اخیر از جمله موارد مربوط به مدارس، مساجد و کلیساها می‌باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha