یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
راهپیمایی همبستگی مسلمانان و یهودیان آمریکا علیه اسلام‌هراسی

حوزه/ ۲ هزار نفر از یهودیان و مسلمانان آمریکا آمادگی‌شان را برای شرکت در راهپیمایی همبستگی علیه اسلام‌هراسی اعلام کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از metro، صدها تن از یهودیان و مسلمانان شهر بوستون، پایتخت ایالت ماساچوست در آمریکا، برای نشان دادن همدلی و همبستگی علیه اسلام‌هراسی و نژادپرستی در این کشور، راهپیمایی برگزار خواهند کرد. این تجمع همبستگی توسط جامعه صدای یهود برای صلح در بوستون برگزار می‌شود.

گفته می‌شود که سیاه‌پوستان آمریکایی نیز قصد شرکت در این راهپیمایی را دارند و تاکنون 2 هزار نفر در شبکه‌های اجتماعی آمادگی خود را برای حضور در این گردهمایی اعلام کرده‌اند.

لیزا بهرندت، یکی از برگزارکنندگان می‌گوید: این مراسم سالانه علیه اسلام‌هراسی برای دومین سال متوالی برگزای شده و ما همچنان شاهد افزایش جرایم نفرت‌محور علیه مسلمانان هستیم.

وی افزود: امنیت و آزادی ما در گرو امنیت و آزادی دیگر گروه‌های به حاشیه رانده شده در جامعه است. قدرت در تعداد نهفته است و مهم است که ما هنگام ورود به دوره‌ای جدید، حس همبستگی و همدلی را حفظ کنیم.

کانوال الحق از سوی جامعه مسلمانان می‌گوید: بیش از 60 هزار مسلمان در شهر بوستون زندگی می‌کنند، با این حال صدای آن‌ها به گوش هیچ کس نمی رسد. ما تلاش داریم مسلمانان اجتماع را به گونه‌ای آموزش دهیم تا اعضای جامعه‌ای را که در آن هستند هدایت و رهبری کنند. متاسفانه مسلمانان در فضاهای کاری و اداری حضور و نمایندگی کمرنگی دارند.

شانون اروین مدیر اجرایی لیگ عدالت مسلمانان نیز گفت: این فرصت مناسبی برای ابراز همستگی در جامعه است. چیزی که بسیاری از ما در هفته‌های اخیر با آن درگیر شده‌ایم، یک تمرکز حقیقی روی آموزش و تغییرات ساختاری است.

وی افزود: ما در برابر نژادپرستی علیه مسلمانان ساکت نخواهیم نشست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha