پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اخراج دانش آموز مسلمان به خاطر حجاب از اتوبوس مدرسه

حوزه/یک دانش آموز مسلمان در آمریکا، بارها به خاطر داشتن حجاب از اتوبوس مدرسه اخراج شده و راننده اتوبوس با او رفتاری تحقیر آمیز داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wdtn، یک دانش آموز محجبه در ایالت یوتای آمریکا به خاطر رفتار تبعیض‌آمیز مذهبی بارها از اتوبوس مدرسه اخراج شده است و رفتار تبعیض آمیز راننده اتوبوس خانواده او را نگران کرده است.
جنت بکیر 15 ساله، دانش آموز سال اول دبیرستان تیمپیو می‌گوید که راننده اتوبوس چندین بار جلوی هم‌کلاسی‌ها و دوستانش او را با بلندگو صدا کرده و از اتوبوس بیرون کرده است.
بکیر در این باره می‌گوید: من روسری آبی به سر داشتم و او بلندگویش را برداشته و گفت: هی! تو با چیز آبی! تو نباید سوار این اتوبوس شوی و من هرگز تو را ندیده‌ام! برو بیرون!
پس از این اتفاق خانواده بکیر با مسئولین مدرسه و راننده اتوبوس صحبت کردند، اما این اتفاق دوباره رخ داد و راننده اتوبوس حتی این بار به دختر اجازه ورود به اتوبوس را نیز نداد.
راندال اسپنسر وکیل دادگاه می‌گوید: قطعا اگر جنت حجاب نداشت، چنین برخورد توهین آمیزی علیه او انجام نمی‌شود.  این طرز رفتار با یک دانش آموز مدرسه بی‌شک تبعیض‌آمیز است و مدرسه باید به خاطر این رفتار عذرخواهی کند. 
جنت درباره حجابش می‌گوید: حجاب بخشی از هویت و مذهب من است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha