پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بازجویی از کودک مسلمان به خاطر تکه فلزی که تصور می‌شد گلوله است

حوزه/ یک مدرسه ابتدایی کاتولیک در شهر میدلنز انگلستان، به خاطر کشف یک قطعه فلز برنجی از یک پسر بچه ۷ ساله مسلمان و اشتباه گرفتن آن با گلوله، پلیس خبر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، یک مدرسه ابتدایی کاتولیک در شهر میدلنز در انگلستان، به خاطر کشف یک قطعه فلز برنجی از یک پسر بچه 7 ساله مسلمان و اشتباه گرفتن آن با گلوله، پلیس خبر کرد. به گفته خیریه تل‌ ماما که حوادث اسلام‌هراسی را ردیابی می‌کند، این پسربچه در اثر بازجویی دو افسر پلیس بسیار ترسیده و مضطرب شده بود.
مدرسه کاتولیک سنت ادوارد در بیرمنگام زمانی با پلیس تماس گرفت که یکی از دانش آموزان مسلمان مدعی شد گلوله یک اسلحه را دارد و به معلمانش گفته بود که این گلوله را از اسلحه برادرش که به دانشکده افسری می‌رود گرفته است.
مادر این پسربچه گفت: اگر فرزندش مسلمان نبود، هرگز به خاطر یک تکه فلز به اداره پلیس فرستاده نمی‌شد! مسلما هم مدرسه و هم پلیس به سرعت متوجه شدند که این تکه فلز گلوله واقعی نبوده، اما هیچ کدامشان از عقل سلیم بهره نبرده‌اند و تصمیم به شدت عمل گرفته‌اند و کودک 7 ساله من را در معرض بازجویی پراسترس و ارعاب قرار داده‌اند. آن‌ها می‌توانستند به گونه‌ای برخورد کنند که این همه نگرانی و اضطراب برای فرزندم ایجاد نشود. در مقابل کاری کردند که او به معلمش بی‌اعتماد شده و با ما والدین به گونه‌ای برخورد کردند که با والدین غیرمسلمان مسلما چنین نمی‌کنند.
او در ادامه گفت: من فکر نمی‌کنم که اگر ما مسلمان نبودیم چنین شدت عملی نشان می‌دادند. کار به جایی رسید که من ترسیده بودم و گویی باید بی‌گناهی‌ام را ثابت می‌کردم به جای اینکه آن‌ها نیاز به مبنای معقولی برای بازجویی از ما و یا اثبات گناه ما داشته باشند. آن‌ها حق ندارند با ما چنین برخوردی داشته باشند. آن‌ها حق ندارند با کودکان مسلمان این گونه رفتار کرده و والدین را دور بزنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha