پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضور نمایندگان ادیان مختلف انگلیس در مسجد یورک

حوزه/ روز گذشته مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و پیروان دیگر ادیان با حضور در مرکز اسلامی یورک، آغاز هفته میان ادیانی را گرامی داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از yorkpress.co، روز گذشته مسلمانان، مسیحیان، یهودیان، هندوها و بودایی‌ها در شهر یورک در انگلستان، آغاز هفته میان ادیانی را گرامی داشتند.

هفته میان ادیانی که تا 20 نوامبر ادامه خواهد داشت شامل گردهمایی‌ها، سخنرانی‌ها روز درهای باز مراکز مذهبی، نشست‌ و گفتمان‌های میان ادیانی توسط گروه میان ادیانی در یورک می‌باشد.

در نخستین روز هفته میان ادیانی در یورک، نمایندگانی از ادیان و مکاتب مختلف، در مسجد و مرکز اسلامی این شهر تجمع پیدا کرده و از بخش‌های مختلف این سازمان بازدید به عمل آورده، با اعضای جامعه اسلامی آشنا شدند.

در میان این بازدیدکنندگان، ویویان فائل رئیس کلیسای جامع یورک گفت: شرکت در این مراسم سبب آگاهی از وجود یک جامعه بخشنده و مهربان می‌شویم که به کسب آگاهی درباره همسایگان‌شان و ارائه اطلاعات درباره دین‌شان به همسایگان مشتاق هستند. هفته میان ادیانی یورک نیز همین هدف را دارد، نزدیک کردن مردم به یکدیگر، ایجاد فضایی برای احترام و گرامی داشتن تفاوت‌ و تنوع مذهبی میان مردم.

عابد سالیک امام جماعت مسجد یورک نیز در این مراسم گفت: در زمانه‌ای که بدخواهان اسلام و مسلمانان را اهریمنی جلوه می‌دهند، همبستگی، وحدت و روح جامعه سبب شده تا برای یک هدف گردهم بیاییم. ما امیدواریم این بازدید سبب الهام، دوستی و درک متقابل برای کسانی باشد که به دنبال تفرقه هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha