جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سفیدپوست آمریکایی، خانواده مسلمان را «مشتی تروریست» خطاب کرد

حوزه/ویدئوی سخنان اهانت آمیز یک آمریکایی در شوگرلند تگزاس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و خشم مردم از سرتاسر دنیا را برانگیخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انتشار فیلم ویدئویی مربوط به سخنان نژادپرستانه و اهانت‌آمیز یک مرد سفیدپوست آمریکایی در شهر شوگرلند واقع در ایالت تگزاس آمریکا منجر به بروز تنش‌هایی در این منطقه شده است.
در این حادثه که بخشی از آن توسط دوربین تلفن همراه ضبط شده است، سفیدپوست آمریکایی یک خانواده مسلمان را «مشتی تروریست» خطاب می‌کند.
شفا ابوزید دختر محجبه این خانواده می‌گوید: من و خانواده‌ام بیرون از فروشگاه به سمت اتومبیل‌مان می‌رفتیم که او از کنار ما عبور کرده و گفت: شماها یه مشت تروریست هستید! من واقعا نمی‌توانم درک کنم که چطور یک نفر می‌تواند چنین ارزیابی فقط بر مبنای حجاب یک دختر 21 ساله داشته باشد؟
این دختر مسلمان می‌گوید: او این حرف را به خاطر محجبه بودن من زد و این به وضوح یک عمل اسلام‌‌هراسی بود و احساسات ما را جریحه‌دار کرد.
پس از این حادثه، شفا به سراغ مرد در فروشگاه رفته و به گفتگو با او می‌پردازد تا شاید بتواند پیش‌داوری ذهن او را تغییر دهد.
وی در این باره می‌گوید: حتی زمانی که با او صحبت کردیم، او نه تنها از ما عذرخواهی نکرد، بلکه بیشتر خانواده ما را مورد آزار و اذیت قرار داده به طوری که مدیر فروشگاه او را بیرون کرد.
این دختر مسلمان زمانی که به منزل می‌رسد ویدئوی این اتفاق را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و 6 ساعت بعد مردم از سرتاسر جهان با او ابراز همدردی می‌کنند.
ابوزید می‌گوید: مردم تمام دنیا به من گفتند که چنین اتفاقاتی هر روز در جامعه دنیا افتاده و آن‌ها نیز باید عکس‌العملی چون من به این ماجرا نشان می‌دادند.
وی افزود: من فقط دلم می‌خواست بدانم که چه چیز سبب می‌شود که آن‌ها بدون داشتن شناخت یا حتی یک گفتگوی کوتاه یک نفر را تروریست بنامند؟ چه ایرادی دارد اگر مردم به سراغ مسلمانان بروند و به جای زود قضاوت کردن سعی در شناخت آن‌ها داشته باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha