شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دانش آموزان مسلمان هدف اصلی آزار و اذیت ها در انتاریو

حوزه/ دانش آموزان مسلمان روایت های تلخ از آزار و اذیت و زورگویی اسلام هراسانه را جلوی هیات مدیره مدارس همیلتون – ونتورث در کانادا تعریف کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، در اجلاس مبارزه با زورگویی که توسط هیات مدیره مدارس همیلتون ونتورث در انتاریوی کانادا برگزار گردید، دانش آموزان مسلمان از آزار و اذیت، برخوردهای نژادپرستی و اسلام هراسی در مدارس سخن گفتند.

دانش آموزان روایت هایی از خشونت هدف مند، اهانت های کلامی، روسری کشیدن از سر و پاره کردن حجاب را در این جلسه روایت کردند. اشک ها چشم کودکان را پر کرده و والدین از آزارهایی که فرزندان شان به خاطر دین و قومیت، در مدارس متحمل می شوند به خشم افتاده اند.

 عبدالله سعید ده ساله، دانش آموز کلاس پنجم دبستان جنت لی در جلسه نقد و بررسی زورگویی در مدارس گفت: آنها می گویند من مسلمان هستم و ممکن است کار بدی انجام دهم، ممکن است بمب به مدرسه بیاورم.

سعید گفت: مدیریت مدارس حداقل کمی بیشتر اهمیت بدهد.

یومنا راکم ، دانش آموز کلاس چهارم دبستان تیفانی هیلز در همیلتون هنگامی که در جمع حاضرین جلسه، از زورگویی در مدارس سخن می گفت به گریه افتاد و گفت که به خاطر داشتن سمعک او را در مدرسه «کر» خطاب می کنند.

مروه ورا ، دانش آموز کلاس سوم در مدرسه ابتدایی بلموور  به این گروه گفت که پسری به او گفته است که او «بدبو» است، در حالی که آمرا عبدوسلم ۱۴ ساله و دیگران گفتند که هم کلاسی ها حجاب آنها را از سرشان کشیده یا روی آن شعار نوشته اند. دانش آموزان جامعه اسلامی همیلتون همچنین از ضرب و شتم، تروریست خطاب شدن و حمایت کم از سوی مسئولین مدارس خبر دادند.

گفتنی است اجلاس مبارزه با زورگویی در مدارس در این منطقه از کانادا زمانی آغاز به کار کرد که یک داشن آموز ۱۴ ساله در مدرسه با ضربات چاقو جان خود را از دست داد. در هر جلسه جمعی از اعضای جامعه و یک گروه مشاوره تشکیل شده و به نگرانی ها از سوی دانش آموزان و والدین آن ها گوش فرا داده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha