چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
نوجوان مسلمان در شهر همیلتون، نوزاد را از روی پشت بام نجات داد

حوزه/ نوجوان مسلمان سوری تبار، که همراه پدرش با اتومبیل به محل حادثه رسیدند، برای نجات نوزادی که روی پشت بام سرگردان شده بود، شیشه پنجره طبقه اول را شکست و خودش را به او رساند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک نوجوان مسلمان سوری تبار که نوزادی را از روی پشت بامی در شهر همیلتون در کانادا نجات داده بود، مورد تحسین مردم قرار گرفت.

این نوجوان مسلمان روز چهارشنبه همراه با پدرش از نزدیکی ساختمان آپارتمانی در حال عبور بودند که یک دفعه متوجه می شوند کودکی که هیچ لباسی به جز پوشک به تن ندارد از پنجره طبقه دوم بیرون آمده و در خطرناک ترین وضعیت ممکن روی پشت بام سرگردان مانده است.

مردم در همسایگی جمع شده و همگی آماده بودند که درصورت افتادن کودک او را بگیرند. خالد به سرعت از اتومبیل بیرون پریده و زنگ در را به صدا در می آورد تا والدین را خبر کند. وقتی خبر نشد، به سرعت پنجره طبقه اول را شکسته، از راه پله ها خودش را به پشت بام ساختمان رسانده و نوزاد  را به داخل  آورد. سرعت عمل این نوجوان مسلمان، تحسین همگان را برانگیخت.

خالد تاباطب در مصاحبه با خبرنگاران گفت: وقتی نوزاد را در پشت بام دیدیم، پدرم اتومبیل را پارک کرد و به من گفت که اگر می توانم به کمک نوزاد بروم. من ترسیده بودم، نمی توانستم تصور کنم که او از پشت بام بیافتد و ما ناظر این فاجعه باشیم.

خالد که دانش آموز کلاس 12 در مدرسه متوسطه می باشد گفت تمام فکر و ذکرش آسیب ندیدن نوزاد بوده است.

سعید طورا امام جماعت انجمن مسلمانان همیلتون از این خانواده قدردانی کرد و گفت: این نوجوان شجاعانه عمل کرد. و این خانواده پناهنده سوری الگوی خوبی برای کسانی هستند که به اینجا آمده اند که آینده ای برای فرزندان شان بسازند.

اوایل امسال نیز یک پناهنده مسلمان اهل مالی در آفریقا به خاطر نجات یک کودک 4 ساله از ساختمانی، قهرمان نام گرفت و به خاطر این عمل قهرمانانه، شهروندی افتخاری و شغلی به عنوان آتش نشان به دست آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha