جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مشاورین دینی کانادایی، اسلام آوردن را راه نجات مجرمین در زندان ها می دانند

حوزه/ مشاوران دینی در زندان های کانادا با بیان اینکه مجرمان در زندان ها نیاز به حمایت دینی بیشتری دارند، معتقدند که اسلام آوردن در زندان ها می تواند نجات بخش زندانیان باشد و راه درست زندگی را به آن ها نشان دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از globalnews، مشاورین دینی زندان ها در کانادا معتقدند که مجرمان در زندان ها نیاز به حمایت مذهبی بیشتری دارند.

حبیب علی مشاور دینی زندان در این باره گفت: برای مثال یک نژادپرست طرفدار برتری نژاد سفید را می شناختم که به زندانیان مسلمان و غیرسفیدپوست زورگویی می کرد و با سخنان نژاپرستانه آن ها را آزار می داد؛ اما پس از مشاهده روزه داری مسلمانان در ماه مبارک رمضان، سئوالاتی برایش پیش آمد و پاسخ به این سئوالات و آشنایی با قرآن سرانجام منجر به اسلام آوردن او شد.

اسلام آوردن راه نجات زندانیان

علی که مشاور مذهبی یک زندان در شهر انتاریوی کانادا است گفت: او هم اکنون خودش به یک رهبر مسلمان در زندان ها تبدیل شده و الهام بخشی برای جامعه اسلامی محسوب می شود. او حتی رابطه بهتری با خانواده اش دارد. می توان گفت مذهب راه نجاتی برای بسیاری زندانیان است.

علی تاکید کرد: بسیاری از زندانیان مسلمان به دنیا آمده و تعداد زیادی از آنان نیز در زندان مسلمان می شوند. اسلام باعث می شود که آن ها دست از نوشیدن الکل، دروغ گفتند و تقلب کردن بردارند و به نماز و روزه روی آوردند و همین زندگی آن ها را برای همیشه تغییر می دهد.

یاسین دیار یک مشاور دینی دیگر می گوید: ایمان نه تنها منبع ثبات برای بسیاری زندانیان، بلکه شیوه ای برای جلوگیری از بازگشت آن ها به راه جرم و جنایت پس از آزادی است.

این مشاور دینی که در شهر وینیپگ به دنیا آمده و بیش از یک دهه مشاور مذهبی زندان های کانادا بوده، معتقد است دادن مشاوره مذهبی به زندانیان، می تواند به آن ها کمک کند که قانون مدار باشند.

دیار گفت: اکثریت قریب به اتفاق زندانیان مسلمانی که من با آن ها کار می کردم، مذهب را شاید به عنوان مهمترین بخش رویه تغییر روش زندگی شان و رفتن به سوی یک زندگی بهتر می دانستند. آن ها دین را بسیار جدی در نظر می گرفتند. آن ها می خواستند بدانند که اسلام چیست و چگونه اسلام زندگی و رفتارشان را در راستای تبدیل شدن به یک شهروند فعال تغییر می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha