جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پسر قربانی تیراندازی مسجد کبک، خواستار اصلاح قانون «حمل اسلحه» در کانادا شد

حوزه/ امیر بلکاسمی که پدرش یکی از ۶ قربانی تیراندازی در مرکز فرهنگی اسلامی کبک در تورنتو بود، در مصاحبه ای با خبرنگاران خواستار ایجاد اصلاحات در قانون «حمل اسلحه» در کشور کانادا شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، پسر یکی از قربانیان حادثه تیراندازی در مسجد کبک کانادا، در مصاحبه ای با خبرنگاران خواستار ایجاد اصلاحات در قانون «حمل اسلحه» در کشور کانادا شد.

امیر بلکاسمی، که پدرش یکی از 6 قربانی تیراندازی در ژانویه 2017 درمرکز فرهنگی اسلامی شهر کبک بود می گوید: هنگامی که روز 22 جولای درباره تیراندازی جمعی در محله گریک تاون در تورنتو شنیدم با خودم گفتم: دیگر نه! باز هم تیراندازی! این درحالی است که تیراندازی مسجد کبک هنوز در خاطره ما تازه باقی مانده است.

خالد پدر بلکاسمی، یکی از نمازگزارانی بود که در فاجعه تیراندازی در مسجد کبک جان خود را از دست داد. الکساندر بیسونت، فرد مهاجمی بود که در ماه مارس به 6 فقره قتل درجه 1 و 6 فقره تلاش برای قتل درجه 1 متهم شد.

بلکاسمی عصر یکشنبه در مصاحبه ای ضمن یادآوری خاطره پدرش، خواستار ممنوعیت حمل تپانچه در تورنتو شد و گفت: شاید ممنوعیت این نوع سلاح مانع از اقدامات افرادی چون الکساندر بیسونت نشود که تفنگ به دست می گیرند و با ورود به مسجد مردم را می کشند، اما حداقل کار را برایشان تا حد زیادی دشوار می سازد.

لازم به ذکر است در اوایل این هفته، شورای شهر تورنتو قریب به اتفاق آرا به درخواست اوتاوا برای ممنوعیت فروش تپانچه (تفنگ دستی) در محدوده شهر رای داد. دولت لیبرال نیز پیشنهاد اصلاحات قانون اسلحه را امری «عقلانی» توصیف کرده و می گوید که از این طریق فروش اسلحه های غیرقانونی را متوقف خواهد ساخت.

حامیان این طرح نیز معتقدند که بهترین راه کاهش خشونت، منع فروش تسلیحات خطرناک در شهر است، این درحالی است که صاحبان اسلحه چنین رویکردی را نقض حقوق شان عنوان کرده اند.

هیچ کجا امن نیست!

بلکاسمی می گوید: من خواسته برخی افراد را درک نمی کنم که می خواهند چنین اسلحه هایی را داشته باشند! ما در یک کشور آزاد زندگی می کنیم و این چنین اسلحه هایی ضرورتی ندارند! تا زمانی که اسلحه باشد هیچ جا امن نیست!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha