پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امدادگر حادثه تیراندازی مسجد کبک و کشتار نمازگزاران خودکشی کرد

حوزه/ آندرین لبانسه ۳۱ ساله یکی از امدادگرانی که یک سال پیش برای کمک به قربانیان تیراندازی در مسجد کبک در کانادا اعزام شده و شاهد کشته شدن ۶ نمازگزار بود، دست به خودکشی زد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ctvnews، یکی از امدادگران حادثه تیراندازی مسجد کبک در کانادا که یک سال پیش شاهد کشتار نمازگزاران در این مسجد به دست یک نژادپرست طرفدار گروه های افراط گرا بود، خودکشی کرد.

آندرین لبانسه، 31 ساله یکی از امدادگرانی بود که در ژانویه 2017 در آمبولانس برای کمک به قربانیان این حادثه تیراندازی اعزام شده بود. به گفته مادر وی، تجربه تلخ و ناگوار این روز به قدری تاثیر منفی روی او گذاشت که به خودکشی او در مارس 2018 منتهی شد. وی و همکارش یکی از قربانیان تیراندازی را به بیمارستان منتقل کردند. در فضای ترس و ارعاب آن شب سرد زمستانی، درحالی که پلیس قاتل مسلح و فراری را شکار می کرد، به آن ها گفته شده بود که خودشان را برای انتقال احتمالی قربانیان بیشتری آماده کنند. لبانسه 31 ساله درباره فجایعی که به چشم دیده بود با خانواده اش صحبت نکرده بود.

حادثه تیراندازی مسجد به قدری ناگوار بود که این امدادگر و همکارش در پایان شیفت کاری برای جلسه گزارش منتظر نمانده و محل کار را ترک کردند.

گفتنی است تحقیقات پزشکی و مطالعات مربوطه نشان می دهد که نخستین پاسخ دهندگان به حوادث ناگوار بیشتر از سایر مردم آسیب پذیر بوده و در معرض خودکشی قرار دارند. دکتر جاناتان  داگلاس یک روانشناس از آنتاریو در این باره گفت: نگرانی های مشابهی درباره پلیس و آتش نشانان وجود دارد. آن ها سعی می کنند که از این حوادث که هر  روزه می بینند عبور کنند. به سر کار برگردند و دائم به این حس ناخوشایند بی توجهی می کنند تا اینکه دیگر نمی توانند تحمل کنند.

وی افزود: تعداد خودکشی امدادگران در سال 2018 در کشور کانادا به 7 نفر رسیده است که این رقم در سال گذشته 46 نفر بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha