سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محمدعلی

حوزه/ مسلمانان سرتاسر آمریکا و کانادا به مناسبت درگذشت محمدعلی کلی بوکسور افسانه‌ای مسلمان آمریکایی مراسم و تجمعاتی در نقاط مختلف این کشور و مساجد برگزار می‌کنند. رهبران، امامان جماعت و روحانیون دینی سرتاسر آمریکا، محمدعلی را سفیر بزرگ اسلام خواندند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مسلمانان سرتاسر آمریکا و کانادا به مناسبت درگذشت محمدعلی کلی بوکسور افسانه‌ای مسلمان آمریکایی مراسم و تجمعاتی در نقاط مختلف این کشور و مساجد برگزار می‌کنند. رهبران، امامان جماعت و روحانیون دینی سرتاسر آمریکا، محمدعلی را سفیر بزرگ اسلام خواندند.

به گفته شورای عالی اسلامی کانادا، بخش اجرایی این شورا شب جمعه گردهمایی اضطراری به مناسبت درگذشت بوکسور افسانه‌ای مسلمان آمریکایی، محمدعلی کلی در سن 74 سالگی برگزار می‌کند.

سید سهروردی، از بنیانگذاران این گروه در مصاحبه‌ای خبری گفت: بسیاری از مسلمانان نمی‌دانند که محمدعلی مسبب گرویدن عده‌ای زیادی به اسلام بوده است. محمد علی در سال‌های نخست زندگی با اسم کاسیوس کلی در میدان مبارزه حاضر می‌شد اما پس از گرویدنش به اسلام در اواسط 1960 نام خود را به محمدعلی تغییر داد و زمانی که از نظر حرفه‌ای بوکس را کنار گذاشت، وظیفه تبلیغ اسلام را بر عهده گرفت.

به گفته این شورا علی نه تنها قهرمان بوکس بود بلکه جنگجوی واقی عدالت اجتماعی و حقوق بشر نیز بود.

مجلس بزرگداشت محمدعلی در مسجد واشنگتن

روحانیون دینی واشنگتن نیز با برگزاری مراسمی به مناسبت مرگ بوکسور افسانه‌ای، به نقش مهم او در دنیای اسلام اشاره کردند.

سعید سید، مدیر ملی جامعه اسلامی آمریکای شمالی گفت: ساختن جامعه اسلامی در آمریکای شمالی بدون کمک کسانی چون محمدعلی ممکن نبود. او پل میان مسلمانان آفریقایی آمریکایی و مسلمانان مهاجر کشورهای مختلف محسوب می‌شد. محمدعلی الهام بخش اسلام و کاتالیزور رشد اسلام در ایالات متحده بود.

نهاد عواد مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی نیز گفت: ما معتقدیم که محمدعلی هدیه‌ای از جانب خدا نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمام دنیا بود.

ادای احترام ویژه به محمدعلی در ایالت اوهایو

اعضای مسجد تاریخی بلال واقع در کلیولند در ایالت اوهایوی آمریکا در برنامه‌ای به مناسبت نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، در 33امین سالگرد احداث این مسجد به محمدعلی ادای احترام کردند.

در بیانیه شورای مسجد بلال آمده است:

او نمونه درخشانی از نترسیدن و ایستادگی برای حق بود و راه را برای آنان که از او تبعیت کردند باز کرد. او یک الگو، رهبر، جنگجوی آزاده و انسانی نمونه برای میلیون‌ها مردم دنیا بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha