دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ماه رمضان

حوزه/ خانم شیما ابراهیم مؤسس جمعیت one nation گفت: مهم ترین بخش از فعالیت هایی که جمعیت ما انجام می دهد پاسخ به پرسش هایی است که معمولا بازدیدکنندگان درباره عادت ها و فرهنگ مسلمانان مطرح می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پایگاه هافینگتون پست عربی در گزارشی میدانی، روزه داری مسلمانان کانادا را این گونه روایت کرد:

اگر افرادی جامعه با هم روزه باشند، باعث می شود رمضان زیباتر باشد و از این رو است که سازمان one nation کانادا به معرفی آیین روزه داری و نمادهای ماه رمضان در منطقه کلگری کانادا پرداخته است.

این جمعیت به این نکته پی برد که هلال و فانوس و تزئینات ماه رمضان و هدیه دادن خرما، در این منطقه ابزارهای خوبی برای معرفی این ماه به دیگران است.

شیما ابراهیم مؤسس این جمعیت گفت: مهم ترین بخش از فعالیت هایی که جمعیت ما انجام می دهد پاسخ به پرسش هایی است که معمولا بازدیدکنندگان درباره عادت ها و فرهنگ مسلمانان مطرح می کنند.

ابراهیم یکی دیگر از اعضای این جمعیت می گوید یکی از سؤال هایی که زیاد پرسیده می شود این است که ماه رمضان یعنی چه و شما در این ماه چه کارهایی انجام می دهید؟ چگونه می توانید این همه ساعت بدون خوردن و آشامیدن بمانید؟ کودکان شما چگونه روزه می گیرند؟

در این میان بخش غذاها و خوراکی های سنتی متعلق به کشورهای عربی و اسلامی، موجب استقبال و شگفتی بازدید کنندگان کانادایی شده است.

النا دموری یکی از بازدید کنندگان این فعالیت می گوید نکته ای که برای من جالب است این همه تنوع غذاهای خاور میانه است که باعث شد از این نمایشگاه بازدید کنم و با فرهنگ های دیگر آشنا شوم.

وی افزود: در اینجا اطلاعات زیادی را به دست آوردم که پیش از این نمی دانستم و اکنون می دانم که چرا مسلمانان در ماه رمضان روزه می گیرند و چگونه می توانند این همه وقت بدون آب و غذا تحمل کنند.

بامیلا که یک خانم کانادایی است می گوید: این فعالیت مایه شگفتی من شد چون دانستم که خانم های مسلمان چه کارهای زیادی را باید در ماه رمضان انجام دهند و به نظر من روزه کار مشکلی است که مسلمانان باید آن را انجام دهند و من نیز تلاش می کنم هرچقدر که بتوانم در این فعالیت ها شرکت کنم تا با فرهنک های دیگر آشنا شوم.

وی افزود: در این برنامه متوجه شدم که مسیحیت بسیار به اسلام نزدیک است چون زن مسیحی و مسلمان سر خود را می پوشانند و هر دو کتاب آسمانی دارند؛ قرآن برای مسلمانان و انجیل برای مسیحیان است و چنین ملاقات هایی نیز به ما کمک می کند اطلاعات بیشتری درباره اسلام و مسلمانان به دست بیاوریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha