جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی

حوزه/ تمثال هایی که به اسم اهل بیت(ع) رواج یافته، کار مسیحیت است، آنان به دنبال لوث کردن اعتقادات در جامعه هستند؛ همین فعالیت ها باعث می شود عده ای با اسم اهل بیت(ع) زندگی کنند، ولی رسم اهل بیت(ع) را به جای نیاورند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی ظهر امروز در جمع روزه داران در مسجد اعظم قم گفت: حسن ظن به خدا باعث می شود، توکل انسان افزایش یابد و مطمئن باشد که خداوند شر او را نمی خواهد.

وی افزود: در بحث عدم استجاب دعا، شیطان با قدرت وارد می شود و به شدت روی مغز انسان تمرکز می کند تا توکل انسان را کم کند و به او تلقین نماید که خداوند از او حمایت نمی کند و نباید اموراتش را از خدا بخواهد.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: خداوند براساس حکمت، بسیاری از دعاها را که به سود انسان نیست مستجاب نمی کند؛ وقتی پدر و مادر اجازه استفاده از برخی دستگاه ها را به کودک نمی دهند، چگونه انتظار داریم که خداوند امری که صددرصد به زیان انسان است را به او بدهد.

وی گفت: در برخی از روایات بیان شده، خداوند همه ادعیه را می شود، ولی چون برخی از دعاها شری خطرناک برای انسان است آن حاجت را به او نمی دهد؛ ولی عوض آن را جبران می کند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: دعا کردن وظیفه انسان است؛ اما باید استجابت آن را به خدا واگذارکنیم؛ زیرا خداوند به کل امور آگاه است و همه احوالات انسان را می داند.

وی گفت: بسیاری از حاجات برآورده شده انسان ها در مسیر های غلط قرار می گیرد و انسان را از مسیر بندگی و درست دور می کند؛ خیلی  از بندگان گناهان را جایگزین شکر خدا می کنند و این مساله در آینده آنها تاثیرگذار است.

این استاد حوزه اظهارکرد: غضب الهی زمانی شکل می گیرد که بنده ای به جای شکر، راه گناه و کفران را در پیش بگیرد؛ به همین خاطر ابتدا باید ظرفیت های دریافت نعمات را پیدا کنیم.

وی گفت: روایات بسیاری در باب حاجات بندگان مطرح شده است  که بسیاری اوقات، حاجات انسان برآورده شده، ولی انسان ها متوجه آن نشده اند و برخی دیگر از دعاها یا در دنیا اجابت می شود و یا برای آخرت ذخیره می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) بیان کردند، اگر بندگان متوجه شوند که چه آثار و برکات و نعماتی در آخرت به جای دعاهای مستجاب نشده به آنها داده می شود، شبانه روز دعا می کردند و انتظار می کشیدند، این دعاها در دنیا مستجاب نشود و در آخرت برای آنها ذخیره شود.

وی گفت: امام علی(ع) بیان کردند، خداوند بدهکار هیچ کدام از مخلوقات در این دنیا نمی شود، زیرا پاسخ دعا را یا در این دنیا به بشر می دهد و یا در آخرت؛ حضرت بیان کردند، باید چیزی از خدا بخواهید که زیبایی آن برای شما بماند و رنج آن گریبان انسان را نگیرد.

سخنران مراسم خاطرنشان کرد: برخی بیان می کنند چرا افراد دیگر که نماز و روزه به جا نمی آورند غرق در مال و ثروت هستند، ولی ما که همیشه در حال نماز و زیارت هستیم زندگی خوبی نداریم؛ در این مواقع باید بگوییم  از مال دنیا به ما نیز عطا کن و پیش از آن ظرفیت آن را نیز بده؛ ولی نکته مهم این است که ظاهر زندگی افراد مهم نیست؛ زیرا خداوند ممکن است دنیا را به همه بدهد، ولی آخرت را فقط به بندگان صالح خود می دهد.

وی  در ادامه ظهارکرد: تمثال هایی که به اسم اهل بیت(ع) رواج یافته،  کار مسیحیت است، آنان به دنبال لوث کردن اعتقادات در جامعه هستند؛ همین فعالیت ها باعث می شود عده ای با اسم اهل بیت(ع) زندگی کنند، ولی رسم اهل بیت(ع) را به جای نیاورند. یعنی از اهل بیت(ع) دم می زنند، ولی واجبات خود را انجام نمی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان کرد: بر اساس روایات اهل بیت(ع)، یکی از عوامل عدم استجابت دعا، بد زبانی و بد دهانی است که متاسفانه گریبان بسیاری از افراد را گرفته؛ کسانی که زبان او به ناسزا و فحش باز می شود، خداوند دعای او را مستجاب نمی کند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha