دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
برگزاری نشست «همسایه مسلمان خود را بشناسید» در کانادا

حوزه/ گروه عام المنفعه «فکر برای عمل» در شهر کلگری کانادا ، نشستی با عنوان «همسایه مسلمان خود را بشناسید» برگزار کرد که بسیاری از موضوعات مرتبط با اسلام‌هراسی، چگونگی برقراری ارتباط میان پیروان ادیان مختلف و احترام گذاشتن به همدیگر را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc.ca، گروه عام المنفعه «فکر برای عمل» در شهر کلگری در جنوب آلبرتا واقع در کانادا، نشستی با عنوان «همسایه مسلمان خود را بشناسید» برگزار کرد. در این همایش که روز شنبه برگزار شد، صدها تن از مسلمانان و غیرمسلمانان با هدف مبارزه با اسلام‌هراسی در کشور کانادا شرکت کردند.

این همایش بسیاری از موضوعات مرتبط با اسلام‌هراسی، چگونگی برقراری ارتباط میان ادیان مختلف و احترام گذاشتن به همدیگر را مورد بررسی قرار داد.

مکرم علی زیدی، استادیار دانشگاه کلگری که یکی از برگزارکنندگان این همایش است گفت:‌ نظرسنجی‌های اخیر ارائه دهنده آمارهای جدیدی بوده‌اند که مسلما بسیاری از غیرمسلمانان با دیدن این آمارها متعجب شده‌اند. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد 97 درصد از مسلمانان کلگری به هر دو هویت کانادایی و هویت اسلامی‌شان افتخار می‌کنند. و متاسفانه گاهی اوقات بعضی افراد داستان‌سرایی‌ها را به جای حقیقت باور می‌کنند.

وی افزود:‌ مسلمانان کانادا در کارهای خیریه و داوطلبانه مشارکت کرده و به تمام معنا می‌خواهند بخشی از جامعه باشند، اما جامعه همچنان آن‌ها را به حاشیه رانده و این واقعا غم انگیز است.

برگزارکنندگان این نشست ابراز امیدواری کردند که همایش شناخت همسایگان مسلمان در کلگری از این پس به صورت سالانه برگزار شود، چرا که برای جامعه بسیار مهم و ضروری است. زیدی درباره اهمیت شرکت مردم در این نشست نیز گفت: این همایش شیوه جدیدی است تا مردم آمده و سئوالاتشان را درباره مسلمانان، اسلام و اسطوره‌های ساختگی درباره مسلمانان بپرسند. ما قصد داریم از این طریق با مردم ارتباط برقرار کنیم.

خاور خان یکی از شرکت کنندگان در این همایش گفت:‌مسئله مهم آغاز یک گفتمان است و این نشست نیز درباره برقرار گفتمان و رابطه متقابل است. ما می‌خواهیم  تمامی اجتماعاتی که در کلگری زندگی می‌کنند، با همدیگر رابطه برقرار کرده و توافق بهتری با همدیگر داشته باشند. به نظر من این شیوه می‌تواند پاسخ‌های بهتری را ایجاد کند. مردم زیادی امروز در این همایش مشارکت کرده‌اند و هدفی جزء این نداشته‌اند. در نهایت باید گفت، برای هر سئوالی راه حلی وجود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha