شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 385190
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
روستای بوسنی

حوزه/ مردم مسلمان روستای لوکومیر در کشور بوسنی که روی هم رفته بیست نفر هستند ماه رمضان امسال را در طبیعت زیبای روستا روزه گرفته و هنگام افطار نیز همه با هم بر سر یک سفره می نشینند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اهالی روستای لوکومیر واقع در بلند ترین نقطه کوه بیلاسنیکا در کشور بوسنی، در نزدیکی سارایوو، ماه رمضان را با هم و در کنار هم سپری می کنند.

این روستا به خاطر اینکه بلندترین ارتفاع را از سطح دریا دارد به بام بوسنی معروف است و علاوه بر این ویژگی جغرافیایی، اهالی آن نیز مردمی با نشاط هستند و این روزها با بالا رفتن درجه حرارت و برطرف شدن سرمای شدید، اهالی این منطقه که از سرما آن را ترک کرده بودند بار دیگر به روستای خود بازگشته اند.

فضای این روستای بیست نفره در ماه مبارک رمضان سرشار از محبت و الفت است و مردم آن در سکوهای سنگی جلوی خانه ها می نشینند و هنگام افطار نیز همه با هم بر سر یک سفره می نشینند و خود را خانواده بزرگ می نامند.

عصمت کومور از اهالی روستا که حدود یک ماه پیش با افزایش دما به روستا برگشته، می گوید: تمام مردم روستا روزه می گیرند.

از سوی دیگر مدیر جمعیت اوانتور که غذای افطار ساکنان روستا را تهیه می کند، می گوید تعداد شرکت کنندگان در سفره غذای افطار امسال بیشتر از سال گذشته است، چون افرادی نیز از خارج روستا برای صرف افطار به این روستا می آیند.

وی افزود: جمعیت ما غذای افطار مناطق زیبای زیادی از بوسنی را در ماه مبارک رمضان تامین می کند و روستای لوکومیر یکی از این مناطق جذاب و دلنشین است که فرهنگ مردم آن بیانگر عادت ها و سنت های بوسنی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha