سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شرکت نخستین زن مسلمان پوشیه‌دار در انتخابات شوراهای بوسنی

حوزه/ ایندریا سینانویک ۳۷ ساله نخستین زن مسلمان پوشیه‌دار بوسنیایی است که با شرکت در انتخابات شوراها در زنیتسا، قصد مبارزه با پیش‌داوری‌ها و محرومیت‌های اجتماعی برای زنان مسلمان در جامعه بوسنی را دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از newsweekme.com، درحالی که سیاستمداران سرتاسر اروپا خواستار منع پوشیه و روبنده برای زنان مسلمان هستند، یک زن محجبه بوسنیایی قصد دارد به نخستین زن سیاستمدار پوشیه‌دار در این کشور تبدیل شود. ایندریا سینانویک 37 ساله، که پوشیه می‌زند با شرکت در انتخابات شوراها در زنیتسا در بوسنی و هرزگوین، قصد مبارزه با پیش‌داوری‌ها و محرومیت‌های اجتماعی برای زنان مسلمان در جامعه بوسنی را دارد.

در کشور بوسنی هیچ گونه قانونی برای ممنوعیت پوشیه و روبنده برای زنان مسلمان وجود ندارد، با این حال قانون منع داشتن حجاب و روسری برای کارمندان دادگستری، سبب نگرانی فعالان حقوقی این کشور شده است.

سینانویک که 2 فرزند داشته و در انتخابات شرکت کرده در این باره می‌گوید: داشتن حجاب دلخواه حقوق اولیه هر شهروند است. درصورتی که انتخاب شوم تلاش می‌کنم تا توجه دولت را به فقرا جلب کرده، صدای حق آن‌ها در شورای شهر باشم و برای پروژه‌های بهبود موقعیت اجتماعی تلاش داشته باشیم.

با وجود اینکه بوسنی یکی از بزرگترین جمعیت‌های مسلمانان بومی در اروپا را دارد اما تعصبات دینی و اسلام‌هراسی همچنان یکی از مشکلات اصلی مسلمانان این کشور محسوب می‌شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha