سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دیدار شیخ الازهر و مفتی بوسنی

حوزه / بوسنی در قلب تمام مسلمانان جا دارد و الازهر آمادگی کامل دارد تا مردم بوسنی و هرزگوین را زمینه های آموزشی و تبلیغی یاری دهد و تعدادی بورسیه تحصیلی به دانشجویان بوسنی برای تحصیل در دانشکده های دینی و علمی دانشگاه الازهر اعطا کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسین کازوفیتش مفتی کشور بوسنی و هرزگوین که به کشور مصر سفر کرده با دکتر احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کرد.

احمد الطیب در این دیدار گفت: بوسنی در قلب تمام مسلمانان جا دارد و الازهر آمادگی کامل دارد تا مردم بوسنی و هرزگوین را زمینه های آموزشی و تبلیغی یاری دهد و تعدادی بورسیه تحصیلی به دانشجویان بوسنی برای تحصیل در دانشکده های دینی و علمی دانشگاه الازهر اعطا کند.

وی افزود: همچنین دانشگاه الازهر نیازمند کارمندانی از کشور بوسنی است تا تفکر اعتدالگرایانه اسلام را نشر دهند و با جریان‌های فکری منحرف مبارزه کنند. علاوه بر این الازهر آماده است تا مبلغان بوسنی را پذیرش کند با این شرط که در برنامه آموزشی که برای مبلغان خارجی ترتیب داده می شود شرکت کنند تا با چگونگی تعامل با چالش‌های عصر حاضر آشنا شوند.

مفتی بوسنی نیز به نوبه خود از شیخ الازهر به خاطر کاروان پزشکی که وی برای ارائه خدمات پزشکی به بیماران نیازمند در بزرگترین بیمارستان پایتخت بوسنی در ماه گذشته فرستاده بود، قدر‌دانی و تشکر کرد و افزود: کشورش نیازمند حمایت الازهر در تمامی زمینه‌های آموزشی و تبلیغی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha