جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه‌ای در لندن زدن پوشیه را برای مادر مسلمان ممنوع کرد

حوزه/ مدرسه‌ای در لندن از ورود یک مادر مسلمان به سبب داشتن پوشیه جلوگیری کرده و این بانوی محجبه قصد دارد به همین سبب از مدرسه دخترش به دادگاه شکایت کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ایندیپندنت، یک بانوی مسلمان در لندن، از مسئولین مدرسه‌ دخترش که او را به سبب پوشیه توبیخ کرده بودند و گفته بودند که دیگر حق حضور در مدرسه دخترش با پوشیه را ندارد، به دادگاه شکایت می‌کند. دختر این بانوی مسلمان به مدرسه هلند پارک در غرب لندن می‌رود و مسئولین مدرسه اجازه ورود مادر را به مدرسه به خاطر داشتن پوشیه نمی‌دهند.

رشیده سرخو 37 ساله، بانوی محجبه و مادر 3 فرزند دختر، در بعد از ظهر یکی از جلسات اولیاء و مربیان از جانب معلمان توبیخ دریافت کرده و به او اعلام شد که از این پس حق ندارد با پوشیه در مدرسه دخترش حاضر شود.

سرخو یک مسلمان متعهد که 14 سال پوشیه به صورت داشته، در این باره به خبرنگاران گفت: وقتی در جلسه یک معلم به سراغم آمد، مرا به کلاسی برده و درباره سیاست نانوشته مدرسه من را مطلع کرد، دچار شوک شده و بسیار تکان خوردم، هرگز در عمرم با من چنین برخوردی نشده بود. قبلا هم در خیابان گوشه و کنایه‌های غریبه‌ها درباره حجابم را شنیده بودم اما این اتفاق جدید بود و وقتی به خانه رسیدم از هم فروپاشیدم.

خانم سرخو در ادامه گفت: مسئولین مدرسه مدعی شده‌اند که به دلایل امنیتی اجازه ورود به من نمی‌دهند. این درحالی است که وقتی که فرزند 11 ساله خود را در این مدرسه ثبت نام کردم از چنین آیین نامه‌ای من را آگاه نکردند و هرگز نیز هنگام ورود به مدرسه با مشکل امنیتی مواجه نبوده‌ام. هر زمان نیزکه لازم بوده پوشیه خود را کنار زده و چهره خود را همراه با کارت شناسایی به ماموران امنیت نشان داده‌ام.

آنچه برای من اتفاق افتاد عملی تبعیض آمیز بود

این بانوی محجبه که پیشتر به حرفه دستیاری آموزش کودکان مشغول بوده و یک آموزشیار حرفه‌ای می‌باشد، به شدت از برخورد مدرسه متاثر شده می‌گوید: آنچه در مدرسه هلند پارک برای من اتفاق افتاد عملی تبعیض آمیز بود. من خودم از اهمیت آموزش مطلع هستم و می‌خواهم که فرزندانم تحصیلات درستی داشته باشند. دخترم پیش از این برخورد همیشه نمرات خوبی می‌گرفت و نفر اول کلاسش بود.

وی با انتقاد از برخورد انگلیسی‌ها با مسلمانان گفت: دولت انگلستان مدام درباره ارزش‌های انگلیسی شعار می‌دهد. به نظر من تنوع و مدارای چندفرهنگی ارزش واقعی محسوب می‌شوند. اگر یک مدرسه در لندن چنین برخوردی با والدین داشته باشد، در جاهای دیگر قرار است چه اتفاقی بیافتد؟

عتیق ملک ،وکیل این بانوی محجبه نیز درباره وضعیت پرونده او می‌گوید: این یک حادثه جدا نبوده بلکه مربوط به مسئله حقوق بشر برای تمامی شهروندان می‌باشد. در سال‌های اخیر نیز شاهد برخوردهای اسلام‌هراسی بوده‌ایم که متاسفانه هر روزه بدتر می‌شوند.

وی در ادامه افزود: امروز ممکن است شاهد بدرفتاری با مسلمانان باشیم اما نفرت، رنگ پوست،  قومیت و نژاد و مذهب نمی‌شناسد، اگر امروز اجازه دهید که تبعیض علیه یک گروه رخ دهد، در آینده گروه‌های دیگر در جامعه مظلوم واقع خواهند شد. اگر مدرسه اجازه داشته باشد درباره پوشش والدین هر گونه آیین‌نامه‌ای بگذارد، آیا این قضیه در را به روی دیگر قوانین افراطی باز نمی‌کند؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha