پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراکز اسلامی آمریکا

رئیس هیات مرکز اسلامی شهر تموکولا والی آمریکا به خبرنگاران گفت: پروژه ساخت مرکز اسلامی و مسجد این شهر تا پایان سال ۲۰۱۶ ، در پاییز یا زمستان امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، رئیس هیات مرکز اسلامی شهر تموکولا والی در ریورساید ایالت کالیفرنیا در آمریکا، به خبرنگاران گفت: پروژه ساخت مرکز اسلامی و مسجد این شهر تا پایان سال 2016 ، در پاییز یا زمستان امسال به اتمام می‌رسد.

ساخت و کار پروژه این مرکز اسلامی که با کمک‌های مالی اعضای مسجد در 4100 فوت مربع ساخته شده و یک سالن چند منظوره دارد، بیش از 4 سال به طول انجامیده است.

به گفته وی قرار است در ماه مبارک رمضان با تلاش اهالی و اعضای جامعه اسلامی، کمک‌های مالی لازم برای مراحل پایانی پروژه ساخت مسجد جمع آوری شده و به لطف خدا تا آخر سال این مسجد در کنار کلیسا‌های این شهر، مکانی برای عبادت مردم شود.

سالن چندمنظوره اولین فاز این پروژه می‌باشد. در طرح بلند مدت قرار است در چهار جریب زمین در نظر گرفته شده، مسجد کاملی با 25 هزار فوت مربع ساخته شده و این مسجد شامل یک آبشار سرپوشیده، مناره و دیگر ویژگی‌های معماری سنتی اسلامی‌ خواهد بود.

ساخت مسجد در فضای اسلام‌هراسی

اعضای جامعه اسلامی اسلامی پیشنهاد پروژه ساخت مسجد را در سال 2010 به شورای شهر تموکولا ارائه کردند. در همان زمان بحثی پیرامون پیشنهاد ساخت یک مرکز اسلامی در نزدیکی نیویورک وجود داشت. عده‌ای از ساکنان آمریکایی این شهر با این پیشنهاد مخالفت کردند، این درحالی بود که جامعه اسلامی هدف از ساخت مسجد را معرفی اسلام واقعی اعلام کرده‌ بودند. در این میان حامیان این پروژه شورای بین ادیانی محلی، عده زیادی از ساکنان تموکولا و رهبران اسلامی بودند و اعلام کردند که مخالفت با ساختن خانه خدا با بنیادهای مذهبی برخلاف دموکراسی مدعی آمریکایی است.

به این ترتیب پروژه ساخت مسجد در سال  2010  که به شورای شهر ارائه شده بود، به دلایل اسلام‌هراسانه و مخالفت عده‌ای با ترویج شرع اسلامی در آمریکا، با رای ناکافی روبرو شد. اما مسلمانان و اعضای جامعه اسلامی ناامید نشده و سرانجام با ارائه دوباره طرح‌، ساخت این مسجد در اوایل 2011 به تصویب شورای شهر رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha