جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پروژه مسجد و گورستان سنت مارتین پس از دو دهه به تصویب رسید

حوزه/ مسلمانان در جنوب سانتا کلارای کالیفرنیا بالاخره پس از تقریبا 2 دهه موفق شدند رضایت اعضای شورای شهری را برای ساخت یک مسجد و یک قبرستان اسلامی به دست بیاورند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  sanfrancisco، پس از تقریبا دو دهه اقامه نماز در در حیاط خلوت یک انبار گوسفند در سنت مارتین در جنوب سانتا کلارای آمریکا در ایالت کالیفرنیا بالاخره اعضای جامعه اسلامی مجوز ساخت مسجد و قربستان اسلامی را برای خودشان به دست آوردند.

هیئت نظارت ، سه شنبه به اتفاق آرا مجوزهای لازم برای این پروژه های مرتبط با انجمن اسلامی را به تصویب رساند.

کارن موسی ، رئیس مرکز اسلامی ، که بیش از یک دهه در حال برنامه ریزی این پروژه است ، گفت:  نزدیکترین قبرستان مسلمان با ما  تقریباً دو ساعت   فاصله دارد و این یک مشکل بزرگ برای خانواده های ما است.  شما نمی توانید انتظار داشته باشید که مردم در اینجا زندگی کنند و در اینجا نمیرند!

اعضای این جامعه اسلامی از سال 2001 در پشت یک انبار ن ماز می خوانند. زیرا صاحب انبار گوسفندانش را بیرون گذاشته و به گروه اجازه داده از این فضای رایگان استفاده کنند.

در سال 2006 خانواده های مسلمانان برای خرید یک زمین 15.8 هکتاری خالی در جاده با هم همراه شدند، تا در آنجا هم مسجد و هم گورستانی را برای عزیزان از دست رفته بنا کنند.

اما این پروژه ، معروف به مرکز کوردوبا ، از همان ابتدا مخالفت هایی را به خود را جلب کرد ، و شکایاتی از تأثیر پیشنهادی قبرستان در آب های زیرزمینی محلی تا اندازه مجتمع 30،000 فوت مربع را در پی داشت. این در حالی است که بسیاری از چاه های آب به دلیل ریخته شدن سم پرکلرات از سال 2003 آلوده شده اند. اسلام هراسی مردم محلی نیز نقش موثری در توقف این پروژه داشتند. برخی از اعضای جامعه اسلامی حتی تماس ها و نامه های تهدید آمیزی دریافت کردند و جلسات پرتنشی با معاونان کلانتری محلی برگزار گردید.

  

گفتنی است پروژه مذکور شامل یک مرکز اجتماعی با 14 هزار و 500 فوت مربع محوطه، 900 مترمربع ساختمان مسجد، یک ساختمان نگهداری، اقامتگاه بانیان، پلازا و یک اردوگاه تابستانی می باشد. ساختمان ها قرار است 4 درصد کل محل را اشغال کنند.

روزانه 100-150 نفر در این مسجد نماز اقامه کرده و حداکثر 300 شرکت کننده در نمازهای روزهای جمعه شرکت خواهند کرد. این مرکز مجاز به برگزاری 4 رویداد ویژه با حداقل 500 شرکت کننده خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha