جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

حوزه/ مؤسسه هیومن رایتس فرست از وزارت امور خارجه آمریکا خواست گزارشی از عملکرد نظام بحرین به کنگره ارائه کند و میزان اجرای توصیه های کمیته حقیقت یاب بسیونی را نیز بررسی کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مؤسسه هیومن رایتس فرست  از وزارت امور خارجه آمریکا خواست گزارشی از عملکرد نظام بحرین به کنگره ارائه کند و میزان اجرای توصیه های کمیته حقیقت یاب بسیونی را نیز بررسی کند.

در بیانیه این سازمان آمده به نظر ما زمان برای اقدام آمریکا دیر شده، اما باید وزارت خارجه گزارش شفافی ارائه کند تا معلوم شود نظام بحرین تا چه اندازه به توصیه های بسیونی عمل کرده است.

"براین دولی" رئیس این سازمان گفت: اعضای کنگره منتظر این گزارش هستند تا در مورد برخورد با نظام بحرین و ممنوعیت فروش سلاح آمریکایی به بحرین تصمیم گیری کنند؛ چراکه آمریکا تا کنون نتوانسته جلوی سرکوب مردم توسط نظام بحرین را بگیرد و این نظام اصلاحاتی را که قول آن را داده بود عملی نساخته است.

وی افزود: از زمان آغاز انقلاب 2011 در بحرین، نظام این کشور به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردمی می پردازد و این باعث نقض حقوق بشر در بحرین شده است و از این رو آمریکا و جامعه بین الملل باید با فشار بر نظام بحرین او را به اجرای توصیه های کمیته حقیقت یاب وادار سازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha