شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله شیخ عیسی قاسم

حوزه/ آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در بیانیه‌ی جدید خود ریشه بحران بحرین را سیاسی دانست و گفت: تشدید حکم شیخ علی سلمان درگیری مردم و حکومت را بیشتر می‌کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین با صدور بیانیه‌ای به تحلیل وضعیت کنونی این کشور پرداخت و نسبت به تشدید محکومیت شیخ علی سلمان واکنش نشان داد.

آیت الله عیسی قاسم در این بیانیه با اشاره به شدت بحران در بحرین تصریح کرد: در بحرین بحرانی تنش آفرین بر مردم و حکومت وجود دارد که قابل توصیف نیست؛ این بحران شعله ور به خاطر تلاشو اقدامات مردم در جهت وضعیت کنونی، آینده، ثروت، امنیت و کرامت انسانی است.

وی افزود: هیچ کس نمی تواند ادعا کند که آثار دردآور این بحران در جای مشخصی به پایان خواهد رسید و این طرف و آن طرف به این مسئله اعتراف کنند یا نکنند فرقی ندارد چون این امر واقعیتی است که انکارش آنرا تغییر نخواهد داد.

* ریشه بحران بحرین سیاسی است

شیخ عیسی قاسم ادامه داد: به گفته طرف های داخلی و خارجی اساس این بحران سیاسی است و این مسئله مخفی و قابل مخفی کردن نیست؛ به همین دلیل معالجه و درمان فقط با راه کاری که این اساس سیاسی را درست کند و اشکالات آن را برطرف کند امکان پذیر است.

رهبر انقلاب مردم بحرین خاطرنشان کرد: باوجود این مسائل سیاسی، بعید است درمان و راه حل کاملی برای بحران ایجاد شود و اگر هم بوجود بیاید یک راه حل زودگذر و غیر قابل اعتماد است؛ اگرهم مفید باشد در موارد زیادی اینگونه نخواهد بود، اگر دوام بیاورد زیاد نخواهد بود، اگر مردم را ساکت کند این سکوت طول نخواهد کشید و راه حلی جز یک درمان سطحی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه نمایندگان غیرحقیقی ملت و دولت نمی توانند به توافقی در این زمینه دست یابند یادآور شد: اگر هم کسی خود را نماینده مردم بداند یا بخواهد خود را به عنوان نماینده مردم تحمیل کند محال است مردم او را به نمایندگی از خود بپذیرند

* علما نمایندگان حقیقی مردم هستند

شیخ عیسی قاسم افزود: از جمله نمایندگان حقیقی مردم و کسانی که مردم آنها را نماینده خد می دانند شخصیت های سیاسی و علمایی هستند که در تاریکی زندان‌ها پژمرده شده اند.

وی اظهارداشت: ملت مومن بحرین می داند اگر مطالبه حقوقش و در مقدمه همه حق سیاسی، بدون راه حل عادلانه ای متوقف شود همه خسارت خواهند دید و ملت این خسارت را در حق خود، نسل های آینده نخواهند پذیرفت.

رهبر شیعیان بحرین یادآور شد: در سایه موضع گیری ثابت مردم، توقف حرکت خواستاران حقوق ملت وابسته به راه حل عادلانه حکومت برای معضل سیاسی است که طرفین در آن راضی باشند تا بحران به پایان رسیده و همگان به آرامش برسید و همه شهروندان و حتی غیرشهروندانی که در بحرین هستند احساس عزت کنند.

** تشدید حکم شیخ علی سلمان درگیری مردم و حکومت را بیشتر می کند

شیخ عیسی قاسم در بخش پایانی بیانیه خود به افزایش محکومیت شیخ علی سلمان واکنش نشان داد و گفت: با کمال تأسف باید گفت آنچه مردم با آن مواجه هستند با راه حل فاصله دارد و درگیری بین مردم و حکومت را بیشتر می کند و آیا کسی در تشدید حکم نماد عقلانیت و حرکت مسالمت آمیز و محبوب همه مردم یعنی شیخ علی سلمان غیر از این را می بیند؟

وی در پایان گفت: این ها واقعیت دردناک و تلخ ما است؛ در زمانی که ملت ما بیش از پیش به تعقل و پیمودن راهی که ما را از این زلزله گسترده به سوی امنیت نجات دهد نیاز دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha