جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حقوق بشر در بحرین

حوزه/ مؤسسات حقوق بشر بحرینی، تایید حکم اعدام و حبس ابد و لغو تابعیت بحرینی تعدادی از زندانیان انقلابی را محکوم و تاکید کردند اعترافاتی که از این افراد گرفته شده به زور و اجبار بوده و دلایل کافی بر برائت آنها موجود است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، 5 مؤسسه حقوق بشر فعال در زمینه مسائل بحرین شامل، مؤسسه حقوق بشر بحرین، مؤسسه آمریکایی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین، مرکز حقوق و دموکراسی بحرین، مرکز اروپایی دموکراسی و حقوق بشر و سازمان حقوق بشر و عدالت کانادا با صدور بیانیه ای مشترک، تایید حکم اعدام و حبس ابد و لغو تابعیت بحرینی تعدادی از زندانیان انقلابی را محکوم و تاکید کردند اعترافاتی که از این افراد گرفته شده به زور و اجبار بوده و دلایل کافی بر برائت آنها موجود است.

در بیانیه این سازمان های حقوق بشر آمده: حکم دادگاه استیناف بحرین مبنی بر اعدام 3 شهروند و حبس ابد 6 شهروند دیگر و لغو تابعیت آنها به تهمت قتل پلیس اماراتی در شرایطی صادر شده که متهمان تحت شکنجه و فشار شدید اعتراف کرده اند و از شرایط محاکمه عادانه برخوردار نبوده اند.

در ادامه این بیانیه آمده: احکام سخت و ظالمانه دادگاه های بحرین روز به روز در حال افزایش و تشدید است بدون اینکه مخالفت قانونی با آنها صورت بگیرد به گونه ای که در ماه مه 2016 مجموعا 2211 سال زندان برای محکومان صادر شده که همگی مربوط به درگیری های سیاسی بوده و علاوه بر این تابعیت بحرینی 36 شهروند نیز لغو شده که این نیز بر خلاف تمام معاهدات بین المللی حقوق مدنی و سیاسی می باشد.

این سازمان های حقوق بشر در پایان خواستار لغو اعدام و حبس ابد متهمان انقلابی شدند و اینکه تحقیقات درباره شکنجه زندانیان هرچه زودتر آغاز شود و تمام زندانیان انقلابی که به صورت غیر قانونی و بنا بر اتهامات سیاسی در زندان هستند آزاد شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha