جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بحرین

حوزه/ تمام راه حل های نظام بحرین برای حل و فصل بحران سیاسی این کشور منجر به سرکوب آزادی ها و نقض حقوق بشر می شود و موارد نقض حقوق بشر و سلب آزادی ها در بحرین بسیار متنوع شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روزنامه البدیل مصر درباره اوضاع اخیر بحرین نوشت:

تمام راه حل های نظام بحرین برای حل و فصل بحران سیاسی این کشور منجر به سرکوب آزادی ها و نقض حقوق بشر می شود؛ چه در زمینه برخورد نظام با جمعیت ها و احزاب و چه در زمینه برخورد با شخصیت های حقوقی و سیاسی و شهروندان.

در این یادداشت آمده: موارد نقض حقوق بشر و سلب آزادی ها در بحرین بسیار متنوع است و شامل منحل ساختن جمعیت ها و احزاب انقلابی می شود و در این زمینه دستگاه قضا نیز کاملا تحت سلطه نظام است و به تازگی حکم تعطیلی تمام دفاتر جمعیت الوفاق بحرین و توقیف اموال و دارایی های این جمعیت و توقف فعالیت های آن و زندانی شدن بسیاری از فعالان حقوق بشر و تشدید حکم زندان شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق را صادر کرده و از سفر گروهی از فعالان حقوق بشر به ژنو برای شرکت در جلسه شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری کرد.

این روزنامه سپس به سیاست سلب تابعیت بحرینی از شهروندان این کشور به عنوان سلاح نظام برای سرکوب انقلاب و بستن دهان مردم یاد کرد که نشان دهنده فساد حاکمان بحرین است و در این زمینه فقط در سال گذشته شناسنامه 56 نفر از شهروندان به بهانه تاسیس گروه های تروریستی و بی اعتنایی به قانون باطل شده است و حکم اعدام چند شهروند دیگر نیز در دادگاه فاقد عدالت تایید شده است.

نویسنده این یادداشت همچنین قانون ممنوعیت فعالیت دینی و سیاسی همزمان برای روحانیون بحرین را محکوم کرده و گفته: اکثریت انقلابیون بحرین زیر نظر روحانیون فعالیت دارند و نظام بحرین با این اقدام خود می خواهد انقلاب بحرین را از وجهه دینی و سیاسی خود تهی سازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha