یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عبدالجلیل الزبیدی

حوزه / مَثَلی که عراقی ها تکرار می کنند، این است که سلمان فارسی در جنگ خندق، برای جنگ با مشرکان به پیامبر(ص) و اصحابشان مشاوره دادند، امروز نیز ما پیروان اهل بیت(ع) با کمک سردار حاج قاسم سلیمانی ایرانی به جنگ با خوارج داعش و تروریست ها می پردازیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آقای عبدالجلیل الزبیدی کارشناس عراقی، روزنامه نگار و نویسنده ای است که درسابقه کاری خود سردبیری روزنامه النباء و سردبیری رادیوآزادی انقلابی به مدت 25 سال را دارد.

وی در خصوص تحولات عراق و آخرین اخبار از  وضعیت میدانی در فلوجه با خبرگزاری حوزه به گفت و گو پرداخت:

 

* در حال حاضر وضعیت میدانی در فلوجه و در مبارزه نیروهای نظامی با تروریست ها چگونه است؟

شهر فلوجه در حال حاضر از تمام جهات توسط نیروهای حشد الشعبی محاصره شده و نیروهای بسیجی و ارتش، در این دوره زمانی از طريق آزاد سازى همه شهرک ها و روستاهاى حومه فلوجه و در طی دوهفته به دست آورد تاریخی و بی سابقه، به ویژه در تاریخ جنگ های عراق  دست پیدا کردند و در واقع این مناطق از جمله مناطقی هستند که حضور بسیج برای جنگ در آنجا سخت و پیچیده است و شامل مناطق زراعی، رودخانه، نیزار و نیستان می شود.

در حال حاضر نیروهای ویژه با تجهیزات به جنگ تروریست ها می روند و برای جنگ به شهر فلوجه وارد می شوند و می توانند مناطق زیادی را آزاد نموده و  در جنوب شهر، آزادی و آرامش را احیا کنند.

* اخیرا از سوی برخی رسانه های غربی عربی و همزمان با پیروزی های ارتش عراق در مبارزه با تروریست ها موضوع دخالت ایران در عراق و حضور مستشاران نظامی مانند سردار سلیمانی را مطرح کردند؛ نظر ملت و مسوولیین عراقی در این باره چیست؟

مشارکت مستشارهای ایرانی در جنگ عراق و در راس آنها سردار حاج قاسم سلیمانی جای تقدیر  و احترام از سوی ملت عراق دارد و در واقع این نوع مشارکت ایران سودمند هست و همچنین با موافقت حکومت مرکزی عراق انجام می شود که وزیر امور خارجه نیز رسما در این باره موضع گیری کرده است.

 مَثَلی که در این باره عراقی ها تکرار می کنند، این است که  سلمان فارسی در جنگ خندق، برای  جنگ با مشرکان به پیامبر(ص) و اصحابشان مشاوره دادند، امروز  نیز ما پیروان اهل بیت(ع) با کمک سردار حاج قاسم سلیمانی ایرانی به جنگ با خوارج داعش و تروریست ها می پردازیم.

 

*  اگر چه نیروهای نظامی آمریکا از سال 2012 م از عراق بیرون رفتند، اما امروز به بهانه مبارزه با تروریسم به برخی از پایگاه های خود بازگشته اند. نظر ملت عراق در این باره چیست؟

حضور نیروهای آمريكايى در الانبار محسوس نيست، به علت اين كه از طرف ساكنين الانبار مورد قبول نبوده و اهالی فلوجه از بلند شدن هواپیماهای آمریکایی برای مشارکت در عملیات ها می ترسند، چون  در بمباران آمریکایی ها، شهرهایی که باید آزاد شوند تخریب می شوند.

 چنانچه در آزادی شهر الرمادی شاهد این تخریب ها بودیم؛ به طوری که 80 درصد این شهر تخریب شد، در حالیکه شهر تکریت که به دست حشد الشعبی آزاد شد، هنگام آزاد سازی فقط 3 درصد تخریب شد و این حقیقتی است که اهل سنت به آن اعتراف می کنند و می گویند حشد الشعبی در عملیات نظامی، منصف و مهربانند.

 

 گفت وگو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha