جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/  بیوت مراجع تقلید در عزای غریبه مدینه

حوزه/ کارشناس برنامه سمت خدا گفت: در سلمان فارسی چند خصلت همچون: «دوست داشتن علم و عالم»، «مجالست با فقرا»، «تابعیت محض از حضرت علی(ع)» و ... وجود داشت که مورد توجه امام صادق(ع) بوده و از آن یاد می کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد پیش از ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در دفتر آیت الله علوی بروجردی برگزار شد، به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره و اظهار داشت: حضرت در این حدیث فرمودند: يَا سَلْمَانُ مَنْ أَحَبَّ فَاطِمَةَ ابْنَتِي فَهُوَ فِي الْجَنَّةِ مَعِي وَ مَنْ أَبْغَضَهَا فَهُوَ فِي النَّارِ يَا سَلْمَانُ حُبُّ فَاطِمَةَ يَنْفَعُ فِي مِائَةِ مَوْطِنٍ أَيْسَرُ تِلْكَ الْمَوَاطِنِ الْمَوْتُ وَ الْقَبْرُ وَ الْمِيزَانُ وَ الْمَحْشَرُ وَ الصِّرَاطُ وَ الْمُحَاسَبَةُ فَمَنْ رَضِيَتْ عَنْهُ ابْنَتِي فَاطِمَةُ رَضِيتُ عَنْهُ وَ مَنْ رَضِيتُ عَنْهُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ وَ مَنْ غَضِبَتْ عَلَيْهِ فَاطِمَةُ غَضِبْتُ عَلَيْهِ وَ مَنْ غَضِبْتُ عَلَيْهِ غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ يَا سَلْمَانُ وَيْلٌ لِمَنْ يَظْلِمُهَا وَ يَظْلِمُ‏ ذُرِّيَّتَهَا وَ شِيعَتَهَا/ ای سلمان هرکه دخترم فاطمه را دوست بدارد در بهشت در کنار من خواهد بود، و هرکه او را دشمن بدارد در آتش جهنم خواهد بود. ای سلمان دوستی فاطمه در صد جایگاه به حال انسان سودمند است که راحت‌ترین آنها عبارت‌اند از: مرگ، قبر، میزان، سنجش، محشر، و پل صراط و حساب‌کشی؛ پس دخترم فاطمه از هر کس راضی باشد، من از او خشنود می‌شوم و هر کس من از او راضی شوم خدا از او خرسند خواهد بود. و هر کس فاطمه از او خشمگین باشد، من بر او خشم می‌کنم و هر کس من بر او خشم کنم، خداوند بر او غضب می‌کند. ای سلمان وای بر کسی که به فاطمه و به فرزندان و شیعیانش ظلم و ستم کند!».

وی ابراز داشت: بزرگترین امتحانی که خدای متعال چه در عالم قبل و چه در این عالم قرار داده است، امتحان در پذیرش ولایت اولیاء الهی و در رأس آنان ولایت 14 معصوم (ع) می باشد.

سخنران این مراسم خاطرنشان ساخت: نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند: کسی که در پذیرش ولایت حضرت امیر(ع) و حضرت زهرا(س) پیشی گرفت، جزو انبیاء شده و در رتبه بعدی، شیعیان قرار گرفتند که در بهشت با یکدیگر جمع خواهند شد.

کارشناس برنامه سمت خدا تصریح کرد: سلمان فارسی یکی از اشخاصی است که ولایت حضرت علی(ع) را پذیرفته، «منا اهل البیت» شده و امام صادق(ع) درباره او فرموده است: «نگویید سلمان فارسی؛ بگویید سلمان محمدی».

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد بیان داشت: حساب حضرت زهرا(س) از همه جداست و این افراد می توانند شاگردی همچون سلمان فارسی تربیت کنند که دریا و اقیانوس بی کران علم است.

وی اظهار داشت: در سلمان چند خصلت همچون: «دوست داشتن علم و عالم»، «مجالست با فقرا»، «تبعیت محض از حضرت علی(ع)» و ... وجود داشت که مورد توجه امام صادق(ع) بوده و از آن یاد می کردند.

سخنران این مراسم ابراز داشت: مجالست با فقرا از خصلت های مورد علاقه امام صادق (ع) است؛ پس ما هم نباید این خصیصه را فراموش کرده و این افراد را فراموش کنیم؛ امروز برخی از افراد، مجالست با مستکبرین و اغنیاء را زیوری برای خود می دانند که مخالف با امام معصوم(ع) است.

کارشناس برنامه سمت خدا با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) که فرمودند: « الْفُقَرَاءُ مُلُوكُ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ النَّاسُ كُلُّهُمْ مُشْتَاقُونَ إِلَى الْجَنَّةِ وَ الْجَنَّةُ مُشْتَاقَةٌ إِلَى الْفُقَرَا/ فقراء پادشاهان اهل بهشت مى‏ باشند و همه مردم به طرف بهشت مايل هستند، ولى بهشت مشتاق پذیرش فقراست»، خاطرنشان ساخت: رسول اعظم(ص) همچنین فرمودند: من مأمورم به فقرا و مساکین نزدیک شده و آنان را دوست بدارم و آیه ای هم در این باره برای ایشان نازل شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha