شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار سفیر چین با رئیس اوقاف شیعیان عراق

حوزه / سفیر چین در عراق با اشاره به این که چین تفکر افراطی گروه تروریستی داعش را رد می کند، گفت: بنده با بسیاری از مراجع تقلید در نجف دیدار کرده ام و روح محبت و رحمت اسلامی را در آنها یافته ام.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، چن ویچنگ سفیر کشور چین امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید علاء موسوی، رئیس سازمان اوقاف شیعه در عراق دیدار و گفت و گو کرد.

سفیر چین نیز گفت: مسلمانان در چین قدرت زیادی داشته و با سایر مردم چین هم زیستی خوبی دارند و مرم نیز به آداب و سنن اسلامی احترام می گذارند و تعداد زیادی مسجد در چین ساخته شده است.

ویچینگ همچنین با اشاره به این که چین تفکر افراطی گروه تروریستی داعش را رد می کند، افزود: بنده با بسیاری از مراجع تقلید در نجف دیدار کرده ام و روح محبت و رحمت اسلامی را در آنها یافته ام.

ضرورت جلوگیری از نفوذ افراطی گری در مسلمانان چین

 حجت الاسلام موسوی هم در این دیدار گفت: چین کشوری ریشه دار و دارای قدرت اقتصادی بزرگی است که توانسته در زمره کشورهای پیشرو در اقتصاد باشد و چنین موقعیتی ضرورت همکاری با این کشور را  بیشتر می کند.

و ی همچنبن بر ضرورت جلوگیری از نفوذ  افراطی گری و تفرقه در محافل مسلمانان در چین، در راستای حفظ امنیت و ثبات موجود در این کشور تاکید کرد.

رئیس اوقاف شیعه عراق تاکید کرد: اوقاف شیعیان عراق آمادگی لازم جهت میزبانی از مسلمانان مقیم چین و پذیرایی از آن ها در سفرهای زیارتی به اماکن مقدسه عراق و همچنین  آموختن زبان عربی و معارف اسلامی به ایشان را داراست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha