جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
78

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که حوزه علیمه قم آمادگی هر گونه همکاری در زمینه های مختلف فرهنگی و علمی با مراکز علمی و پژوهشی چین را دارد گفت: خشونت هایی که از سوی گروه های تروریستی تکفیری به نام اسلام صورت می گیرد، تنها برای اسلام هراسی مردم دنیا از اسلام است.

حوزه/ به گزارش خبر گزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امروز در دیدار با سفیر چین در ایران که  در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، ضمن  خیر مقدم به سفیر چین برای حضور در شهر مقدس کریمۀ اهل بیت فاطمه معصومه(س)، از رئیس جمهورچین برای حضور در شهر قم دعوت کرد.

روابط دو کشور دیرینه­ است

مدیر حوزه های علمیه افزود: حضور رئیس جمهور چین در ایران و قم، می تواند در روابط بیشتر  دو کشور مؤثر باشد.

وی گفت: روابط دو کشور روابط دیرینه­ای است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تعاملات بیشتری در زمینه های مختلف فرهنگی و علمی بوده ایم و در این میان نقش سفرای دو کشور بسیار تأثیر گذار بوده است.

به نیازهای بین المللی پاسخ می دهیم

معاون جامعه مدرسین اظهارداشت: امروز حوزه علمیه قم از نقش کلیدی در رابطه  با مبانی معرفتی، اسلامی و نشر آموزه های اهل بیت (ع)  در سطح بین الملل برخوردار است و آمادگی دارد تا در سطح بین المللی نیز پاسخگوی نیازهای فرهنگی و اعتقادی جامعه جهانی باشد.

 آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که امروز ظرفیت حوزه با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، افزود: پیام بزرگان حوزه به مردم دنیا، گسترش اخلاق اسلامی، صلح، دوستی  و محبت است و ما می دانیم مردم چین از تندوری افراط و تعصب، سخت نارحت هستند و به دنبال دنیای عقلانی، صلح و آرامش و محبت می باشند. 

اسلام دین عقلانیت است

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که حوزه علمیه قم آمادگی هر گونه همکاری  در زمینه های مختلف  فرهنگی و علمی با مراکز علمی و پژوهشی  چین را دارد، ادامه داد: اسلام و مذهب شیعه، دین و مذهب عقلانیت و به دور از هر گونه خشونت است و این خشونت هایی که از سوی گروه های تروریستی تکفیری به نام اسلام صورت می گیرد، تنها برای اسلام هراسی مردم دنیا از اسلام است.

ابراز تاسف از گروه های خشونت طلب

وی افزود: به عنوان مدیر حوزه های علمیه از این گونه حرکات که در دنیا به نام اسلام صورت می گیرد، ابراز تأسف می کنم و شدیدا متأسفم که بعضی ها برای تخریب چهرۀ اسلام دست به این خشونت ها می زنند.

امام جمعه قم خاطر نشان ساخت: اسلام دین رحمت، مهربانی، ألفت و برادری و  مسالمت آمیز است و با هر گونه خشونت علیه مردم دنیا مخالف است، ولی متأسفانه کشورهای غربی این حقیقت را نمی دانند و مقولۀ اسلام هراسی را ایجاد می کنندو باعث بیزاری از اسلام را فراهم می آورند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: اگر روابط بین دو کشور در تبادل فرهنگی، عقاید و حضور دانشمندان علمی و حوزوی در مراکز علمی و پژوهشی بیشتر شود، قطعا بسیاری از مشکلاتی که در سطح بین الملل ایجاد می شود، برطرف خواهد شد.

مدیرحوزه های علمیه قم در ادامه ابراز داشت:  در حوزه علمیه 80 هزار مجتهد، عالم، روحانی و طلبه حضور دارند و نزدیک به 200 مرکز علمی و پژوهشی  و انجمن های مختلف علمی به فعالیت در موضوعات مختلف مشغول می باشند.

انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha