چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بوشهری

حوزه / مدیر حوزه های علمیه با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان آمریکای شمالی و اروپا، گفت: این نامه شکاف عجیبی ایجاد خواهد کرد و ایشان از شبکه هایی که دشمنان هرروز اطلاع رسانی کرده و به ارزش ها ضربه می رسانند، پیام خود را صادر می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری امروز در دومین همایش ملی تجلیل از طلاب ممتاز شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه با تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع)، اظهار داشت: از دست اندرکاران برگزاری این همایش که زمینه برپایی آن را فراهم کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل(ره) مبنی بر این‌که توصیه اکید من به مسئولان کشور این است که به امور فرهنگی فرزندان شهدا بپردازند، اظهار داشت: رهبری نیز در فرمایشات خود نسبت به تحصیلات، بصیرت، آگاهی و کار فرهنگی فرزندان شهدا تاکید دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به این‌که در طول عمر پرفراز و نشیب انسان دوجبهه در کنار یک‌دیگر به‌صورت رویاروی ایستاده اند، گفت: در یک جبهه، افرادی دائماً در تلاش بودند که راه انبیای الهی و دین را در جوامع پیاده کنند؛ اما دسته دیگر در مقابل قداست‌ها و اندیشه‌های الهی صفی طولانی کشیده، اردوگاهی در مقابل خداباوران و مؤمنان تشکیل داده اند.  

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این‌که مؤمنان در جبهه نخست هستند و در عرصه جهاد نقش آفرینی می‌کنند،  بیان داشت: خانواده‌های شهدا کوه استقامت هستند که عزیزان خود را در راه خدا هدیه داده‌اند.

دشمن با پایان دفاع مقدس هجمه فرهنگی را کلید زد

وی با اشاره این‌که در طول دفاع مقدس کشورهای محدودی بودند که در مقابل جبهه انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و دین صف آرایی نکرده باشند، ابراز داشت: دشمن با پایان دفاع مقدس، هجمه‌ای خاموش با ظاهری فرهنگی را کلید زد و امروز باید  طلاب با جهاد علمی و برنامه ریزی‌هایی که می‌تواند خنثی کننده توطئه‌های دشمنان باشد، به مقابله با این هجوم بپردازند.

معاون جامعه مدرسین با اشاره به این‌که جنگ نظامی، مقابله نظامی می‌خواهد و امروز جنگ فرهنگی هم مقابله فرهنگی می‌خواهد، تصریح کرد: همان گونه که شهدا دیروز پیروز شدند و افتخار ما این است که یک وجب از خاک ایران در اختیار دشمن نیست، امروز نیز باید در جنگ فرهنگی نقش آفرین بود.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان آمریکای شمالی و اروپا، گفت: امروز مشاهده می‌کنیم که این نامه شکاف عجیبی ایجاد خواهد کرد و نکته بارز نامه این است که رهبری از مسیری که دشمنان هرروز اطلاع رسانی کرده و به ارزش‌ها ضربه می‌رسانند، پیام خود را صادر کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اقدام روز گذشته حزب الله در پاسخ به حمله اسرائیل، گفت: امروز حزب الله در پاسخ صهیونیست‌ها تلافی نظامی می‌کند و ما نیز باید در زمینه فرهنگی این گونه باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ویژگی‌های شهدای دفاع مقدس، گفت: یکی از مهم ترین ویژگی‌های شهدا، تکلیف گرایی بود، چرا که آن‌ها در میدان جهاد حضور یافته و از سرزنش ملامت گران نهراسیدند و با بصیرت و آگاهی، در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشتند.

وی با بیان این‌که شهدای دفاع مقدس همانند شهدای کربلا به کم اکتفا نکردند، ابراز داشت: شهدا زنده هستند و مسیر زندگی را مشخص می‌کنند و امروز طلاب ممتاز ایثارگر و شاهد وظایفی دارند.  

جامعه نیازمند الگو است

معاون جامعه مدرسین با اشاره به این که جامعه نیازمند الگو است، گفت: امروز بهترین الگو،  فرزندان شهدا هستند و مسیر و خطی که شما انتخاب می‌کنید، بهترین الگو برای پایداری انقلاب اسلامی است که این امر و هیچ شائبه‌ای ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این‌که افراد معمولی جامعه که انتسابی به شهدا ندارند، ممکن است مرتکب خطا شوند، گفت: اما طلاب شاهد و ایثارگر از آن جایی که وابسته به شهدا هستند، مردم به رفتار و مواضع سیاسی آن‌ها توجه می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به این‌که خانواده‌های شهدا در جبهه فرهنگی نقش ویژه ای دارند، ابراز داشت: بنده به عنوان خدمتگذار می‌خواهم مجتهدین و مراجع تقلید آینده از فرزندان شهدا باشند؛ چرا که آن‌ها به حلال و حرام الهی دلسوزتر هستند و مسیری که پدران آن‌ها انتخاب کردند، تا پایان، فرزندانشان را هم نگاه می‌دارد.  

روش مناسب عرضه دین به جامعه را پیدا کنید

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این‌که باید طلاب شاهد و ایثارگر به آموزه‌های دینی شناخت کافی پیدا کنند، گفت: در کنار دانش، روش‌های مناسب برای عرضه دین به جامعه را پیدا کنید.  

ادای روشن فکری درآوردن با سبک زندگی شهدا سازگاری ندارند

وی با اشاره به اینکه طلاب شاهد و ایثارگر به مسئله خودسازی اهتمام خاصی داشته باشند، ابراز داشت: طلاب زمان شناس و روحیه تعبد داشته باشند و ادای روشنفکری درآوردن، با سبک زندگی خانواده‌های شهدا سازگاری ندارند و شما باید برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگ، آمادگی داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: همچنین طلاب توجه داشته باشند که مرزبان دین باشند و سرمایه مرزبانی را با توجه به علم و اخلاق و اعتقاد به‌دست آورده، شیوه‌های مرزبانی را بیاموزند و اخلاق اجتماعی را نیز رعایت کنند. 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) مبنی بر این‌که شیعیان علی(ع) کسانی هستند که برادران دینی را بر خود اولویت می‌دارند گرچه خود دچار ضرر و زیانی شوند، ابراز داشت: شیعیان در صحنه‌هایی که مورد نهی الهی است، حضور پیدا نمی‌کنند و در عرصه‌های الهی حضور می‌یابند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر امروز رهبر معظم انقلاب با صلابت با دشمن سخن می‌گویند به دلیل پشتوانه دفاع مقدس است.  

انتهای پیام/313/33

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha