جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جمعیت اسلامی چین

حوزه/ جمعیت اسلامی چین ۸۸ هزار مسلمان از اهالی شانگهای و ۱۰ هزار مسلمان از خارج شانگهای را از طریق ۸ مسجد تحت نظر خود پوشش می دهد که این مساجد در شهرهای اطراف قرار دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در قلب شانگهای پایتخت اقتصادی چین، مسجد جمعیت اسلامی چین با گنبدی طلایی و مناره های بلند قرار دارد تا همچون نمادی از اسلامی در کشوری با ادیان و هویت های مختلف ابراز وجود کند. مسجدی که از مناره های آن اذانی با لهجه عربی مایل به چینی پخش می شود تا مردم را به نماز خواندن در مسجدی به مساحت 10 متر مربع دعوت کند. در کنار این مسجد نیز ساختمان متعلق به جمعیت اسلامی قرار گرفته و در طبقه فوقانی مسجد نیز کتابخانه ای با حدود 100 هزار جلد کتاب دینی قرار گرفته تا محققان و پژوهشگران دینی از آن استفاده کنند.

امام موسی جان مردی با سربند سفید و محاسنی کوتاه مدیر جمعیت اسلامی است که می گوید این مسجد 90 سال پیش ساخته شده و نقش مهمی در تبلیغات اسلامی دارد و ما در اینجا بسیاری از مشکلات اجتماعی مسلمانان را نیز حل و فصل می کنیم و مشکلات مردم را به گوش دولت می رسانیم و فعالیت های فرهنگی زیادی نیز در اینجا برگزار می شود و در این مسجد شش کارمند و 20 امام مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: جمعیت اسلامی 88 هزار مسلمان از اهالی شانگهای و 10 هزار مسلمان از خارج شانگهای را از طریق 8 مسجد تحت نظر خود پوشش می دهد که این مساجد در شهرهای اطراف قرار دارند.

موسی جان ادامه داد: این مسجد هنگام برگزاری نماز جمعه و همچنین در ماه مبارک رمضان لبریز از جمعیت می شود و و ائمه جماعت ما هم در خطبه های نماز جمعه و سخنرانی های خود معارف دین اسلام را به مردم آموزش می دهند و به پرسش های دینی دانشجویان پاسخ می دهند و حقیقت اسلام را برای مردم تبیین می کنند به ویژه در این روزها که تروریسم به نام اسلام در جهان گسترش یافته است.

رئیس جمعیت اسلامی چین ادامه داد: من و تمام مسلمانان چین دوست داریم چهره ای زیبا و نورانی از اسلام معرفی کنیم و رفتار خوبی با دیگران و پیروان ادیان دیگر داشته باشیم.

وی افزود: ترکیه از من برای مشارکت در کنفرانس رهبران دینی اسلامی در سال گذشته دعوت کرده و علاوه بر این ایران نیز از من برای حضور در کنفرانس های اسلامی دعوت می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha