جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
   بازدید هیئتی از دانشگاه یون نن چین از جامعه المصطفی

حوزه/ هیئتی از اساتید و دانشجویان دانشگاه یون نن جمهوری خلق چین با حضور در جامعه المصطفی از نزدیک با فعالیت های این نهاد فاخر بین المللی آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر جانشین ریاست المصطفی، در این دیدار ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به حضور میهمانان، به سابقه تاریخی تمدن ایران و چین اشاره نمود و اظهار داشت: نباید از تمدن کهن ایران و چین در عرصه تعاملات علمی و پژوهشی دانشگاه ها و مجموعه های علمی این دو کشور غافل بود.

وی با بیان این که روابط اقتصادی، تجاری و حوزه های مختلف سیاسی و اجتماعی ایران و چین از سابقه ای دیرینه برخودار است، ابراز داشت: در نگاه فرهنگی مردم ایران، اشاره به تمدن چین در گفتمان ها و ضرب المثل های این سرزمین مشاهده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر با بیان این که اهتمام به علم و اهمیت دادن به دانش از مهمترین دستاوردهای رسالت نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) به شمار می رود، ابراز داشت: سخن از علم و دانش، آغاز گفتمان وحی با نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) بود.

وی به روایتی از پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) در رابطه با اهمیت اخذ دانش اشاره نمود و اذعان داشت: اسلام برای دانش اهمیت فوق العاده ای قائل بوده، به انسان ها دستور می دهد، تا برای کسب دانش های روز، مشقت سفرهای طولانی را با جان و دل پذیرا باشند.

جانشین ریاست جامعه المصطفی با بیان این که چین در نخستین سال های بعثت نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) از تمدن علمی پیشرفته ای برخودار بود، اظهار داشت: در نگاه اسلام کسب علم از سرزمین چین، ارزش تحمل سختی های سفر طولانی را داشت.

وی سابقه های علمی چند هزار ساله تمدن های کهن ایران و چین را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: سابقه تاسیس جامعه المصطفی به بلندای فعالیت حوزه های دینی در جهان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر با اشاره به این که دانشگاه های چین علی رغم تاسیس صد ساله، میراث دار تاریخ کهن چین هستند، اظهار داشت: ارتباطات و علاقه دیرین چند هزار ساله دو کشور ایران و چین، امروز در میان ملت و دولت دو کشور نهادینه شده است.

جانشین ریاست جامعه المصطفی به گستره تعاملات علمی، اقتصادی و سیاسی ایران و چین اشاره نمود و خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی و دانشگاه یونن، وظیفه ای فراتر از تعاملات علمی را بر عهده دارند.

وی به اهمیت نزدیکی نگاه های علمی و دانشی در عصر کنونی اشاره نمود و یادآور شد: باید معرفت و نگاه های جهان شناختی، آئین اسلام و کنفوسیوس مورد توجه دو مجموعه بین المللی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر با اشاره به این که جامعه المصطفی و دانشگاه یون نن چین در تعاملات نه چندان بلند مدت خود به دستاورهای مهمی دست یافته است، تصریح کرد: برگزاری دو نشست گفتگوی اسلام و کنفوسیوس در ایران و چین، از مهمترین اقدامات صورت گرفته است.

جانشین ریاست جامعه المصطفی ضمن تأکید بر ادامه گفتگوهای اسلام و کنفوسیون، خاطرنشان کرد: گفتگوی تمدن ها، ادیان، آئین ها و پیروان آنها، می تواند در صلح جهانی تأثیرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر در پایان تصریح کرد: امیدواریم در پرتو تعاملات جامعه المصطفی و دانشگاه یون نن در عرصه گفتگوی اسلام و کنفوسیوس به راه های ارزشمندی در راستای نزدیک شدن ملت های جهان دست یابیم.

مسئول هیئت چینی دانشگاه یون نن نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعه المصطفی ابراز داشت: ملت چین همواره از دوستداران مردم ایران هستند.

وی در ادامه به پیشینه تعاملات علمی دانشگاه یون نن و جامعه المصطفی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: دانشگاه یون نن از تعاملات علمی و پژوهشی، برگزاری همایش ها و نشست های مختلف با جامعه المصطفی به دستاوردهای ارزشمندی دست یافته است.

وی با بیان این که اندیشمندان دانشگاه های چین علاقه زیادی به ایرانیان دارند، تصریح کرد: به منظور تعمیق ارتباطات مردم ایران و چین، دانشگاه یون نن به نوبه خود از میزبانی دانشجویان و اساتید دانشگاه های ایران استقبال می کند.

مسئول هیئت چینی دانشگاه یون نن گستره تاریخ تمدنی ایران و چین را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: با حضور در ایران اسلامی از میزبانی ملت ایران شگفت زده شده، از آنان صمیمانه قدردانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha