جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 387111
۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
فصلنامه "پژوهش های منطقه ای

حوزه/ دهمین شماره از فصلنامه "پژوهش های منطقه ای" پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) از سوی مرکز بین المللی چاپ و نشر المصطفی(ص) منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری«حوزه» در شماره جدید این فصلنامه، شش مقاله از پژوهشگران به همراه سرمقاله ای از سردبیر نشریه ارائه شده است.

عناوین مقالات عبارتند از: «امت واحده اسلامی و نقش بازدارنده وهابیت در شکل گیری آن»، محمد علی میر علی و اعظم رضایی، «جهان اسلام؛ تاملی نو در گستره جغرافیایی و ترکیب مذهبی»، حسن رضایی، «امتداد ژئوپلتیک تشیع در جهان معاصر»، حسن بشارتی راد، «رویارویی اسلام و غرب در بستر بیداری اسلامی»، یعقوب توکلی و محسن محمدی، «مسیحیان سوریه»، حبیب زمانی محجوب، «تحلیلی از وضعیت شیعیان اندونزی»، مرتضی اشرافی و علی شیرخانی.

  در چکیده مقاله تحلیلی از وضعیت شیعیان اندونزی می خوانیم: مردم اندونزي در سايه باور ژرف به اسلام و به كار بستن احكام آن، توانستند هويت يافته و دین اسلام نیز باعث وحدت میان جامعه پراکنده اندونزی گردد و استقلال و وحدت ملي آنان در اثر آن تأمين شود.

 ساخت مذهبی جمهوری اندونزی نیز به گونه ای است که شیعیان به دلیل پایگاه سنتی که دارند، هرچند تا کنون نتوانسته اند نقشی تاثیر گذار داشته باشند، اما با فرصت ها و ظرفیت هایی که جامعه شیعیان  اندونزی دارند، می توانند در آینده، درسرنوشت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این کشور نقش داشته باشند.

 در همین راستا، تحقیق حاضر به دنبال بیان گزارشی تحلیلی از وضعیت شیعیان اندونزی بوده؛ به بیان نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای پیش روی شیعیان این کشور و ارائه راهبرد های برون رفت از شرایط موجود به سمت رشد و توسعه همه جانبه در زمینه های دینی، علمی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین سیاسی می پردازد.

هشتمین شماره  از فصلنامه «پژوهش های منطقه ای» پژوهشگاه بین المللی المصطفی، از سوی مرکز بین المللی چاپ و نشر المصطفی(ص) با صاحب امتیازی جامعۀ المصطفی العالمیۀ در 172 صفحه، با شمارگان 1500و با قیمت: 3000 تومان منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه فصلنامه به نشانی: قم، بلوار امین، سه راه سالاریه، مجتمع امین، بلوک 3، پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص)، طبقه 4، پژوهشکده مطالعات منطقه ای مراجعه کرده و یا با تلفن: 32133348-025 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی فصلنامه: www. journals. miu. ac. Ir  می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha