جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کتاب جستارهایی در فلسفه اسلامی

حوزه/ کتاب "جستارهایی در فلسفه اسلامی"؛ مشتمل بر آراء اختصاصی حجت الاسلام غلامرضا فیاضی از سوی انتشارات حکمت اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، این کتاب به سفارش مجمع عالی حکمت اسلامی توسط سید محمد مهدی نبویان گرد آوری و تدوین شده و از سوی انتشارات حکمت اسلامی در تیرماه 1395 به زیور طبع آراسته شد.

این گزارش می افزاید: اولین جلد کتاب جستارهایی در فلسفه اسلامی که جمع آوری و تنظیم آرای اختصاصی استاد غلامرضا فیاضی در فلسفه اسلامی می باشد، منتشر شده و ما بقی مباحث در مجلدات بعدی منتشر خواهد شد.

این گزارش حاکیست، فلسفه اسلامی با عمری بیش از هزار سال، سه مکتب مهم و اساسی مشاء، اشراق و حکمت متعالیه را به خود دیده است. این مکاتب در طول یکدیگر قرار داشته‌اند و بخشی از مجموعه‌ای واحد را تشکیل می‌دهند. اما کاروان فلسفه همچنان در حرکت است و اندیشمندان بسیاری به تبیین مکاتب فوق و نیز ارائه دیدگاه اختصاصی خویش می‌پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین  فیاضی نیز با دقت در مسائل فلسفی در طول ده‌ها سال، دیدگاه‌های خاصی را در جهت تکمیل مباحث فلسفه و نیز تقریب آنها به آموزه‌های اسلامی ارائه کرده است. پژوهش حاضر درصدد بیان آرای اختصاصی آیت‌الله غلامرضا فیاضی در پاره‌ای از مسائل فلسفه اسلامی است.

انتهای پیام  313/17

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha