جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 387044
۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
داستان سیاسی؛ داستان انقلاب

حوزه/ کتاب "داستان سیاسی؛ داستان انقلاب" (سیری در ادبیات داستانی سیاسی ایران و جهان) به قلم محمد حنیف منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، برخی از سؤال ‌هایی که این کتاب به آن پاسخ می ‌دهد از این قرارند: داستان سیاسی چه تعریفی دارد؟ زیر گونه‌ های آن کدامند؟ بزرگ ترین دانشگاه ‌های دنیا با این گونه ادبی چگونه برخورد کرده ‌اند؟ سیر تحول آن در ایران و جهان چگونه بوده؟ دوره ‌های تاریخ سیاسی معاصر چه تأثیری در ادبیات داستانی سیاسی ایران داشته ‌اند؟ کدام جریان ‌های فکری در ادبیات داستانی ایران نمود بیشتری یافته ‌اند؟ بزرگ ترین سیاسی ‌نویسان ایران و جهان کدامند؟ وضعیت داستان انقلاب به عنوان یکی از بزرگ ترین زیرگونه ‌های داستان سیاسی چگونه است؟ آیا داستان انقلاب با داستان انقلاب اسلامی متفاوت است؟ چگونه می ‌توان این دو زیرگونه داستان سیاسی را از یکدیگر متمایز کرد؟

هنوز برخی از نویسندگان، داستان سیاسی را با بیانیه سیاسی اشتباه می ‌گیرند. همچنین بسیاری خوانندگان داستان سیاسی را با نوشتن برای سیاست یکی می ‌دانند، در حالی که موضوعات سیاسی همچون بسیاری دیگر از مسائل زندگی بشری می ‌توانند دستمایه اثری خلاقانه قرار بگیرند.

این کتاب به قلم محمد حنیف با شمارگان 300 نسخه، 736 صفحه و قیمت 42000 ریال، از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha