شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سفر در زمان در اسلام شیعی

حوزه/ کشف بُعد پنجم (بُعدی فراتر از زمان) را می توان سرآغاز عرصه جدیدی در علوم مدرن دانست. کشف این بُعد آرزوی دیرینۀ هر دانشمندی است، ولی تاکنون کسی موفق به کشف آن نشده بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» کتاب «سفر در زمان در اسلام شیعی» نوشته مجید محمودی ابتدا به ابعاد چهارگانه جهان (سه بُعد مربوط به فضا و یک بُعد مربوط به زمان) پرداخته و سپس بُعد پنجم (بُعدی فراتر از زمان) را مورد تحقیق و بررسی قرار می دهد.

وی در تبیین ابعاد چهارگانه، از تاریخچه فیزیک، مکانیک ارسطویی، مکانیک در تمدن اسلامی، مکانیک کلاسیک یا نیوتنی و مکانیک نوین یا نسبیتی بهره برده و در ادامه مبانی نظری خود را درباره بُعد پنجم و سفر در زمان با استفاده از علوم اسلامی تشریح می کند.

نویسنده در بارۀ تعریف زمان می نویسد: زمان، یک مخلوق از مخلوقات الهی است و با زبان خاصی تسبیح گوی خداوند متعال است؛ و آن این است که خداوند از مخلوق خویش که همانا زمان است بی نیاز و مبراست.

زمان به عنوان یک مخلوق، خالق خویش را موجودی ازلی، ابدی و سرمدی می داند. زمان، انسان را بیدار می کند که حتی زمان هم ثابت نیست و گذراست و یک شی مرکب می باشد که از اجزایی به وجود آمده است.  زمان وابسته به حرکت می باشد و اگر حرکت نباشد، زمان هم وجود نخواهد داشت.

* مکان و زمان و ابعاد چهارگانه

محمودی در ادامه آورده است: مکان یا فضا جهان پیرامون ما را شامل می شود که دارای خصوصیات هندسی و فیزیکی است. مکان عینی است و انسان برای مطالعۀ مکان نیاز به ذهنیتی مطابق با عینیت است؛ این ذهنیت ها که همان علوم بشری هستند، علوم ریاضی، فیزیک و شیمی هستند که نشأت گرفته از مطالعۀ طبیعت هستند. موجودات دنیای ریاضی، موجوداتی ذهنی و انتزاعی هستند و هندسه نیز عینیت این موجودات است. مثلا عدد که ذهنیت دارد ولی وجود عینیِ آن فواصل و طول های مختصاتی روی محورها است.

* بُعد پنجم (بُعدی فراتر از زمان) و تئوری E (بُعد و تئوری ای ایرانی)

کشف بُعد پنجم را می توان سرآغاز عرصه جدیدی در علوم مدرن دانست. کشف این بُعد آرزوی دیرینۀ هر دانشمندی است، ولی تاکنون کسی موفق به کشف آن نشده بود.

مؤلف کتاب بُعد پنجم را که مخفف دو کلمه (ورود – خروج) است به صورت معادل انگلیسی (برای زیبایی ظاهری) آن یعنی (بُعد  eیا exit & enter) به کار برده است. بُعد پنجم شاهراه کشف رازهای زمان و نظریه همه چیز است. کشف نظریه کوانتوم (1) راهی برای کشف بُعد پنجم بوده است و اهمیت این بُعد بیشتر از نظریه کوانتوم است.

بُعد پنجم به دلیل اشتباهات اصولی که در ریاضیات اقلیدسی و دکارتی وجود داشته از نظردانشمندانی همچون نیوتن، گالیله و انیشتن پنهان مانده و متوجه آن نبوده اند. بُعد پنجم بسیار اصیل تر از سه بُعد مکان و یک بُعد زمان است.

کتاب "سفر در زمان در اسلام شیعی"، با شیوه مصور، به قلم مجید محمودی، در 136 صفحه، با قیمت 7000 تومان به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ارمان بهداد IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    4 4
    سفر به زمان گذشته تجربه شیرینی هست که چندین بار امتحانش کردم و لذت بردم کاملا امکان پذیر هست ولی هیچ تغییری در آن زمان نمی شود ایجاد کرد مانند یک فیلم با تمام جزییات و حسها می توانی گذشته رو ببینید ولی قادر به هیچ کاری نیستی حتی بوسه های پدر و مادر رو روی صورت حس می کنی حتی خنکی نسیم رو هم حس می کنی درد و لذت رو حس می کنی ولی قادر به تغییر نیستی زمانی می توانی به گذشته بروی که وارد بایگانی مغز خودت بشوی و اون زمانی که دوست داری را انتخاب کنی و لذت ببری مانند مرور کردن دفتر خاطرات با تمام جزییات
    • شکارچی IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      1 0
      سلام .چطور انجام دادی کنجکاو شدم بدونم لطفا بفرمایید چطوری
  • بنده خدا IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    2 0
    چطوری تجربه کردی داداش؟حرفهات گیجم کرد...واسه خودت خاطره مرور کردی یا واقعا رفتی؟
    • . IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      0 0
      خب داره میگه فکر کرد ؛فکر