چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 کتابخوانی

حوزه/ نویسنده و ناشر حوزوی گفت: امروز باید یکی از برنامه های جدی و اصلی رسانه های جمعی به خصوص صدا و سیما تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خسرو تقدسی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اجرای طرح ملی تابستانه کتاب از 16 تیرماه لغایت 16 مردادماه سال جاری اظهار داشت: بی شک چنین طرح هایی چنانچه با قوت و با رفع نقاط ضعف احتمالی در سراسر کشور به مرحله اجرا درآیند، نقش زیادی در افزایش میل و گرایش مردم به سمت کتاب و کتاب خوانی دارند.

مسئول انتشارات ائمه (ع) همچنین افزود: البته هنوز در روزهای آغازین این طرح یک ماه قرار داریم اما تجربه نمونه های مشابه در سال های گذشته نشان می دهد که در افزایش فروش کتاب بی تاثیر نبوده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش بسیار کلیدی رسانه ها در ترویج فرهنگ کتاب خوانی گفت: در ماه های اخیر برخی برنامه های تلویزیونی همچون برنامه "کتاب باز" یا برخی برنامه های ترکیبی و گفتگو محور در شبکه چهار در این راستا گام های خوبی برداشته اند اما باید این گونه برنامه های ترویجی در سایر شبکه های سیما که مخاطبان بیشتری دارد نیز پخش شود.

این مولف و ناشر حوزوی خاطرنشان کرد: همچنین بسیار خوب است که در سریال ها و فیلم های سینمایی نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ترویج کتاب خوانی در کشور پرداخت و این کار را با هنرمندی و هوشمندی هر چه بیشتر به سرانجام رساند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha