شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مجید غلامی جلیسه

حوزه/ مدیر عامل خانه کتاب ایران از اجرای طرح ملی "تابستانه کتاب" با هدف آشتی مردم با فرهنگ کتاب و کتاب خوانی از پانزدهم تیرماه سال جاری به مدت یک ماه خبر داد.

مجید غلامی جلیسه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: سومین مرحله از طرح های ملی حمایت از ناشران و کتاب فروشی ها در قالب تخصیص بخشی از یارانه مصرف کننده با عنوان " تابستانه کتاب" در سراسر کشور برگزار شود.

وی افزود: از سال گذشته اتفاق مبارکی در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ داد و آن هم این بود که بخشی از یارانه مصرف کننده از طریق کتاب فروشی ها به دست مصرف کننده ها برسد.

غلامی اضافه کرد: بر این اساس، برای اولین بار بود که کتاب فروشی های سراسر کشور می توانستند از حمایت های یارانه ای وزارت ارشاد برای توسعه و ترویج فعالیت های خود استفاده کنند.

مدیر عامل خانه کتاب ایران گفت: اولین دوره و در واقع فاز این طرح با عنوان" کتاب فروشی به وسعت ایران" در هفته کتاب سال گذشته در 26 استان کشور با حضور 103 کتاب فروشی اجرا شد و مرحله دوم نیز با نام عیدانه کتاب اواخر سال گذشته و اوایل امسال برگزار شد که در آن 350 کتاب فروشی در 30 استان کشور مشارکت فعال داشتند.

وی افزود: در حال حاضر نیز مرحله سوم طرح را با عنوان "تابستانه کتاب" با مشارکت کتاب فروشی های سراسر کشور از 15 تیرماه تا 15 مردادماه برگزار می کنیم و بسیار امیدواریم که ناشران و کتاب فروشان با برنامه ریزی بهتر می توانند مردم را با این طرح آشنا کرده و به این طریق از ظرفیت مطلوب چنین طرح هایی بهره برداری لازم را داشته باشند.

غلامی جلیسه ادامه داد: در این طرح برای کتاب فروشی های عمومی، 20 درصد تخفیف و برای کتاب فروشی های مخصوص کودک و نوجوان 25 درصد تخفیف را در نظر گرفته ایم و کتاب فروشان می توانند از طریق سامانه ای که برای این منظور طراحی شده نسبت به تخصیص یارانه اقدام کنند.

وی گفت: با اجرای طرح تخصیص یارانه برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی سهم خریداران و فروشندگان کتاب افزایش یافته که بسیار امیدواریم نتایج این اقدام ارزنده در نهایت باعث ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در کشور شود.

غلامی تاکید کرد: البته باید توجه داشت که اجرای طرح ملی تابستانه کتاب فقط ناظر به بحث حمایت مالی نیست بلکه مهم تر از آن ، هدف آشنا کردن مردم و آشتی دادن مردم با کتاب فروشی هاست که ما در فاز دوم یعنی طرح عیدانه کتاب به صورت محسوس شاهد بودیم که مردم چه استقبال خوبی نشان دادند و عملاً با بسیاری از کتاب فروشی ها در این طرح آشتی یافتند.

این فعال و مدیر حوزه کتاب کشور افزود: بی شک ارتباط مردم با کتاب فروشی ها به عنوان نوک پیکان توزیع و فروش کتاب، رقم زننده تحولات بسیاری خوبی در عرصه کتاب و کتاب خوانی در جامعه خواهد بود و از این حیث توسعه  فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در فضای عمومی جامعه و از جمله در کانون خانواده ها یکی از دغدغه های جدی رهبر معظم انقلاب است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha