جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در دیدار مدیر کل نهاد کتابخانه عمومی استان قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین بر ضرورت معرفی الگوهای علمی و اخلاقی به نوجوانان و جوانان تاکید کرد و گفت: توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی نیازمند فرهنگ سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در دیدار مدیر کل نهاد کتابخانه عمومی استان قزوین، با قدردانی از تلاش های این نهاد در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه، گفت: در جامعه اسلامی مخاطبین با سلایق مختلف وجود دارند و باید کتاب های خوب و تاثیر گذار را به آنان معرفی کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین بر ضرورت معرفی الگوهای علمی و اخلاقی به نوجوانان و جوانان تاکید کرد و افزود:  توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند فرهنگ سازی است.

وی ادامه داد: کار ارزشمندی که مسئولین نهاد کتابخانه ها می توانند در جامعه انجام دهند این است که در معابر عمومی از قبیل بوستان های شهری، کتاب هایی را در دسترس مردم قرار دهید تا آنان در این مکان ها با کتاب  و مطالعه مانوس شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بر لزوم معرفی قرآنی و دینی جامعه به ویژه نسل جوان تاکید کرد و  ابراز داشت: معرفی کتاب هایی با مضمون قرآنی و دینی در راستای آشنایی بیشتر مردم با سیره و روش ائمه معصومین (ع) ضروری به نظر می رسد.

روحانیون فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ترویج دهند

رمضانی، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان قزوین نیز در این دیدار به نقش ائمه جمعه و جماعات در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه قزوین از زمان تاسیس تا کنون همواره مرکز ترویج علوم مختلف و خاستگاه علمای بزرگی بوده است.

وی افزود: اصل حرکت مسلمانان به ویژه حوزویان بر پایه کتاب استوار بوده و اگر حوزه های علمیه از نظر منابع علمی تأمین شوند، برکات بسیاری برای جامعه اسلامی به همراه خواهد داشت.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان قزوین یادآور شد: همکاری حوزه های علمیه با این نهاد در ترویج فرهنگ مطالعه و پرورش استعدادهای پژوهشی و فرهنگی بسیار مفید و سودمند است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha