شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رقیه رضایی

حوزه/استاد حوزه قزوین و تولید کننده صدا و سیمای قزوین، از ساخت مستند بانوی طلبه شهیده شاخص سال ، رقیه رضایی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام  احمدی  در جلسه گرامیداشت برنامه های شهید شاخص سال 95 ، شهیده رقیه رضایی لایه  ، به بیان خصوصیات این شهیده پرداخت وگفت: خانم رقیه رضایی از شهدای مکه هستند که در سال 1366 هنگامی که در راهپیمایی برائت از مشرکین شرکت کرده بودند مورد هجوم عمال رژیم آ ل سعود قرار گرفته وبه شهادت رسیدندوبه عنوان جوان ترین شهید مکه می باشند.

تهیه کننده صدا وسیمای مرکز قزوین گفت:این شهید بزرگوار در سال های نوجوانی وهمزمان با سال های مبارزات ملت ایران علیه رژیم پهلوی مصادف شده بوده بود واز پشتوانه فکری ومعنوی خوب برای درک خواسته های ملت ایران تحت رهبری امام خمینی (ره) داشت.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: این شهیده علاوه بر جدیت در تحصیل گام های انقلابی، جهادی خود را در مبارزه علیه مظاهر فساد و بی بندوباری برداشته وبه عنوان یک نوجوان انقلابی شناخته می شد.

وی ادامه داد:وی علاوه بر تحول عظیم فکری ومعنوی علی رغم اینکه جزء شاگردان ممتاز دبیرستان محسوب می شد، مدتی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم رفت تا هر چه بیشتر معرفت کسب کرده وبا توشه اعتقادی به دیار خود بازگردد.

این استاد حوزه به ساخت مستند این شهید طلبه در شبکه استانی پرداخت وبیان داشت:مراحل جمع آوری آثار ودست نوشته هایی از این شهید در حال جمع آوری است که امیدواریم بتوانیم یک فیلم مستندی از ابعاد شخصیتی این بانوی شجاع تهیه نماییم.

وی عنوان داشت:باید ابعاد شخصیتی این گونه افراد که در جامعه اسلامی گمنام هستند را به عنوان الگو به نسل نوجوان وجوان معرفی نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha