پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 380071
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
برهان قلعه بانی معاون پژوهش حوزه کرمانشاه

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، ویژه طلاب مدارس علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه ،ترویج معارف اهل بیت (علیهم السلام)  را از ماموریت های حوزه و روحانیت خواند و گفت: آشنایی مردم با قرآن و مکتب اهل بیت(ع) به واسطه تبلیغ طلاب و روحانیون موجب مصون ماندن جامعه از ناتوی فرهنگی دشمنان می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه در ادامه با تأکید بر  ضرورت نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی در حوزه های علمیه و جامعه، تصریح کرد: کتابخوانی دریچه های جدیدی را به سوی انسان می گشاید و فرهنگ جامعه را ارتقا می بخشد.

وی به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی و حوزه علمیه در سراسر مدارس استان اشاره کرد و  افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی، مبتنی بر ترویج فرهنگ ائمه اطهار (علیهم السلام) و آشنایی با سیره امام رضا(ع) است.

حجت الاسلام قلعه بانی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره رضوی در مدارس علمیه استان، گفت: این جشنواره در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی و همچنین افزایش سرانه مطالعه در بین طلاب و دانش آموختگان حوزوی برگزار می شود.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون مدارس استان کرمانشاه می توانند کتب مرتبط با جشنواره کتابخوانی رضوی را از کتابخانه های مدارس تهیه کرده، در مسابقات شرکت نمایند.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه  در پایان خاطرنشان کرد: طلاب علاوه بر شرکت در مسابقات مکتوب، می توانند با مراجعه به پُرتال اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، به صورت آنلاین در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha